• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Sista chansen lån

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Vivus
Onea
Trustbuddy
Viaconto
Folkia
Kredit365
Risicum
OK Money
Vippi
SMSkredit
Mobillån
LånaLåna
Kortlån
Harrys Cash

Det är dom jag kan rekommendera.

Tack så jättemycket för listan. Jag håller på att fixa ett program som man kan signera pdf filer online med nu så jag kan skriva under ett papper sen får vi se. Jag känner lite hopp nu iaf att jag kortsiktigt kan hitta en lösning som kan rädda taket över huvudet på mig. Men vi får se om jag blir godkänd. Jag får återkomma i frågan och berätta hur det gick. Tack kryss.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Tack så jättemycket för listan. Jag håller på att fixa ett program som man kan signera pdf filer online med nu så jag kan skriva under ett papper sen får vi se. Jag känner lite hopp nu iaf att jag kortsiktigt kan hitta en lösning som kan rädda taket över huvudet på mig. Men vi får se om jag blir godkänd. Jag får återkomma i frågan och berätta hur det gick. Tack kryss.

Varsågod. Hoppas det går bra. Även om jag inte tror sms-lån på längre sikt löser något för någon.

La även till några fler på listan i slutet, så du inte missar dom.
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Det värsta som alla bör tänka på med smslån är att om man tar ett så kan man inte få försörjningsstöd, det räknas som inkomst av någon sjuk anledning.

Så tänk på det alla. Jag visste inte det eller tänkte inte på det, men nu har jag ingen annan utväg för de kommer tvärneka när dem ser mitt kontouttdrag
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det värsta som alla bör tänka på med smslån är att om man tar ett så kan man inte få försörjningsstöd, det räknas som inkomst av någon sjuk anledning.

Så tänk på det alla. Jag visste inte det eller tänkte inte på det, men nu har jag ingen annan utväg för de kommer tvärneka när dem ser mitt kontouttdrag

Säker på det? För som du antagligen menar så är det ju märkligt eftersom det snarare enbart sätter en än mer djupare i skiten med räntan. I nödfall bör man kunna förklara det med att man varit desperat och mått dåligt, man har ju faktiskt inte tjänat något på det utan förlorat, det är bara verkligheten. Beror på hur mänsklig handläggare man har kan jag gissa.

Problemet blir ju då också att du inte kan låna om, för då kommer samma sak hända. Soc går även 3 månader bakåt i tiden vad jag vet, så det är illa för dig om det där stämmer.

Dom, det är tyvärr många okunniga, som tror soc är lätta att ha att göra med tror väldigt fel i dom flesta fallen. Det är verkligen inte ofta det bara är att gå dit och hämta några pengar, som så många tycks inbilla sig utan att själva ha haft behov av att gå dit och bli förnedrade.

Det ska man vara glad att slippa så länge man kan. Men jag har förr även jag varit där, så jag vet hur det är.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp