• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sevenday eller IKANO skiljer bara lite i ränta

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Finns en negativ sak med sevenday. Om du blir sen med din månadsbetalning så tar de en bisnodeupplysning.
 
H

Höst2019

Gäst
Poäng: 0
Nu blev det IKANO bank ändå..Syftet var att sänka räntan. Kan vänta med utbetalningen.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Man verkar bara kunna ha ett lån på Sevenday. Då jag haft ett litet lån på under 50k sedan många många år tillbaka och under dessa år sökt många samlingslån och inte fått något nytt erbjudande alls från dom. Dock har jag kunna sänka räntan lite när jag försökt lösa lånet. Sevenday har lägsta-ränta-garanti. Så ringde dom nu när det var dax att söka nytt samlingslån efter ett år senaste vändan när jag tog flera lån. De bad mig höja det befintliga lånet och kryssa i samla lån, men jag var inte nöjd med den befintliga räntan på det lånet så de sänkte från 4,65% till 3,95%. Sedan sökte jag en höjning från 47k med 370k till 417k och fick beviljat med både UC och Bisnode tagna. Pengarna insatta på kontot två bankdagar senare och kommer lösa 3 andra lån.
 
H

HÖST2019

Gäst
Poäng: 0
Jag fick pengarna insatta på kontot i går..Det gick väldigt smidigt och snabbt ( skrev under och skickade in skuldebrevet i lördags) ..Inga klagomål på Ikano.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Om man har med sökande och lösenkrav används snigelpost, i annat fall sköts det digitalt.
Okej för förut var det bara snigelpost och tog en jäkla tid att få pengar om dom ens kom. Skönt att dom bättrat sig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp