• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Selene Finans tar UC?

pettson65

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Många soliditet förfrågningar från sms bolag gör att och söka hos selene är ingen ide, trots hysfad uc ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ja men en som hadde skrivit och frågat kundtjänst på selene svarade att de tar både och.men det sker i olika intervaller.men det inlägget är bortaget av den admin.
då skulle det innebära att alla som fått en felaktigt uc borde få den bortagen.detta verkar skumt mycket skumt,att de som sysslar med lån dagligen inte vet vilken kreditupplysning de tar.utan man måste vända sig till högsta chefen på selene.snacka om vilket förtroende man får för den lånegivaren.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fattar du inte?

De som jobbar på kundtjänst har ju inte en aning om sådant där. De kommer aldrig ens i kontakt med en kreditupplysning och ska inte ens besvara sådana frågor.

Det är väl ingen på detta forum eller något annat som har fått en uc-kopia hem såvitt jag läst heller??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jämförelse

En kundtjänstarbetare är median en 19-årig utan utbildning som sitter och svara i telefon. Lika kompetent som den som sitter i kassan på ICA och får frågan om vilken kreditupplysning Icabanken tar om de ansöker om ett Ica kreditkort.
Och som om du frågar en kundtjänstarbetare på kronofogden om betalningsanmärkningar vilket de heller inte har utbildning om eller ska svara på frågor om.
 

janne1974

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 November 2011
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Fick avslag hos selene trots fast jobb, bra årsinkomst, inga anmärkningar, 3 uc förfrågningar. Man har väl en del förfrågningar hos soliditet som dom tar. Säkert avslag för det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Rebecca: Vi tar alltid en kreditupplysning. VIí använder oss av både UC och Soliditet, vi kan aldrig på förhand säga vilket bolag det blir för just dig.
 

mis2

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
14 Januari 2013
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
nä undvik selene, riskera UC... dom är som vilken bank som helst så AVSLAG
 

Klondike

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Januari 2013
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
De tar inte UC, jag blev godkänd för ett lån på 30 000 kr och ingen UC tagen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men de är konstiga, jag menar det är några ungdomar från Malmö som jobbar där och har ingen aning om någonting och de beviljar få. Jag tycker att det är konstigt eftersom de ägs av dansk bolag och jag undrar om danskarna vet vad de håller på i Malmö.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp