• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån VS underskott av kapital

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Finns det banker som beviljar samlingslån trots stort underskott?
Funderar på att sänka mitt underskott men då får jag mindre tillbaka på skatten, pengar som jag tänkt lösa kreditkort på för att förbättra UC scoren...

Lön 351.000
Underskott: 131.000

Bör jag sänka? Samlingslån planerat till augusti.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Finns det banker som beviljar samlingslån trots stort underskott?
Funderar på att sänka mitt underskott men då får jag mindre tillbaka på skatten, pengar som jag tänkt lösa kreditkort på för att förbättra UC scoren...

Lön 351.000
Underskott: 131.000

Bör jag sänka? Samlingslån planerat till augusti.

Borde väl ha kring 30-40 tkr i underskott för bättre förutsättningar tänker jag
 
O

Otroligt

Gäst
Poäng: 0
Jag har ca 340 000 intjänat och 52 000 i underskott, funderar på att ändra till ett underskott på 40 för bättre förutsättningar.
 
N

Noll koll

Gäst
Poäng: 0
Man deklarerar nu i mars och får ut pengar i april pga högt underskott. Sen i maj går man in och ändrar deklaration till ett ”ok” underskott och då får man restskatt som ska betalas i november? Är det alltid nov även om man gör ändringen nu innan sommaren?
Planen är ett samlingslån i sep då jag har 0 ff.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Man deklarerar nu i mars och får ut pengar i april pga högt underskott. Sen i maj går man in och ändrar deklaration till ett ”ok” underskott och då får man restskatt som ska betalas i november? Är det alltid nov även om man gör ändringen nu innan sommaren?
Planen är ett samlingslån i sep då jag har 0 ff.
Du har 30 dagar på dig att betala efter att det nya friserade underskottet är registrerat.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Hur ändrar man sitt underskott?

Ändrar underskottet till mindre summa i deklarationen. Då får man inte tillbaka på räntan, men man kan ändra detta senare och få tillbaka, minns inte hur många år man har på sig.
 
N

Noll koll

Gäst
Poäng: 0
Ringde nyss Skatteverket för att höra hur man gör en ändring och om man då får underskott när man ska betala in. Svaret var 30 dagar men tjejen jag pratade med var riktigt irriterad varför man ville ändra sitt underskott, sa att många gör så för att ”snygga” till sin uc inför lån. Hon visste knappt vad Uc var och menade att man lurade bankerna. Hon var riktigt tvär och vägrade typ svara på hur man ändrar i sin deklaration. Jag förklarade att jag frågade helt allmänt men hon sa att vi kom ingenstans med detta samtalet och la på. Jag var helt chockad över attityden. Ni som ändrat er underskott i flera år som vissa skriver...har ni stött på patrull såhär? Har ni fått strul vid ändring? Är det inte lagligt?
Tänkte göra en ändring för första gången nu i år men efter det samtalet så vet jag inte.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Ringde nyss Skatteverket för att höra hur man gör en ändring och om man då får underskott när man ska betala in. Svaret var 30 dagar men tjejen jag pratade med var riktigt irriterad varför man ville ändra sitt underskott, sa att många gör så för att ”snygga” till sin uc inför lån. Hon visste knappt vad Uc var och menade att man lurade bankerna. Hon var riktigt tvär och vägrade typ svara på hur man ändrar i sin deklaration. Jag förklarade att jag frågade helt allmänt men hon sa att vi kom ingenstans med detta samtalet och la på. Jag var helt chockad över attityden. Ni som ändrat er underskott i flera år som vissa skriver...har ni stött på patrull såhär? Har ni fått strul vid ändring? Är det inte lagligt?
Tänkte göra en ändring för första gången nu i år men efter det samtalet så vet jag inte.

I sak har hon ju rätt om att bankerna blir lurade men rättfärdigar inte en taskig attityd. Inte fått strul när jag ändrat historiskt, bara gjort en gång dock.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp