• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

samlingslån på 150 k?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Så lite så.
En sak till att tänka på är att ränteavdraget förmodligen kommer fasas ut. Så långsiktigt är det nog värt att bli av med lånet så snart som möjligt. Givetvis kan en längre återbetalningstid i nuläget underlätta om marginalerna är små.
 

Elsa

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 November 2023
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Tack från botten av mitt hjärta för att du la ner tid att svara
marginalen är rätt tajt pga hög hyra och nästan omöjligt att hitta billigare
har förhandlat med anhörig så att jag ska betala 3000: istället för 4000
så jag kan i princip bara betala 5000kr till lån och knappt överleva som ensamstående förälder:/
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
För budgetdelen - hur ser möjligheter till skattejämkning samt att höja inkomsten ut? Extra pass? Underhåll från andra föräldern/försäkringskassan?
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Jag tvekar på att du lever med mycket mer än minimumkalkylen varje månad. Troligtvis ligger du under den. Det är inte hållbart helt enkelt.
 

Elsa

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 November 2023
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
För budgetdelen - hur ser möjligheter till skattejämkning samt att höja inkomsten ut? Extra pass? Underhåll från andra föräldern/försäkringskassan?
jag vet inte hur det fungerar för skattejämkning men betalar runt 24% skatt på ett jobb i kommunen
Underhåll från fk 1673kr
kan inte ta fler pass pga jag behöver finnas för mitt lilla också och umgänget med andra föräldern är på begränsad nivå/oplanerad...:(
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Något behöver du göra. Är din lön på heltid? Vårdbiträde, receptionist, etc bör ligga några tusenlappar högre än så.

Att låna för att du inte går runt med bara de vanliga utgifterna är inte hållbart. Någon ändring måste du göra, för annars blir det bara mer och mer lån.
 

Elsa

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 November 2023
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Något behöver du göra. Är din lön på heltid? Vårdbiträde, receptionist, etc bör ligga några tusenlappar högre än så.

Att låna för att du inte går runt med bara de vanliga utgifterna är inte hållbart. Någon ändring måste du göra, för annars blir det bara mer och mer lån.
Vill egentligen inte låna men behöver minska månadskostnaden lite iaf och vill flytta till billigare lägenhet
inte alls hållbar
min lön är från en heltidstjänst som jag är fastanställd på,söker hela tiden nytt job med "dagsschema " men får inget alls
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Hur kan underhållsbidrag ligga så lågt fortfarande... Det var väl 1600 kr ungefär redan 2019....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp