• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån förutsättningar

Janmar

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej, då var det min tur att gå med forumet.

Idag har jag ett UC betyg på 6.8 och skulle vilja samla lån.
Jag har fått delgivning av kfm från credify på 30k idag och tänker att det är panik att samla lån (3 förfrågningar 2 går ut i februari).

Förutsättningar: 468k inkomst
450k synligt UC, 75k av dessa är krediter
200k utanför UC.

Min tanke var att söka 300k på lendo, vad tror ni mina chanser är? Skulle vilja vänta ut till februari men känns panik med credifi.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Låter väl som hyfsade förutsättningar. Räntan lär bli ganska hög dock
 

Janmar

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Låter väl som hyfsade förutsättningar. Räntan lär bli ganska hög dock
Fick två erbjudande ena från Ica banken på 300.000 andra Marginal Banken på 75 000. Undrar bara om jag väljer Ica banken och för nån anledning de drar tillbaka så har jag alltid valet att ta Marginal banken?

Tacksam för hjälpen!
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Om man har misskött sina lån och dom har gått vidare till inkasso, tror ni då det finns någon chans att dessa banker skulle låna ut till er igen? Trots skulden är betald sen 4-5 år sen. Eller kan man bli portad på livstid ‍♀️?
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Om man har misskött sina lån och dom har gått vidare till inkasso, tror ni då det finns någon chans att dessa banker skulle låna ut till er igen? Trots skulden är betald sen 4-5 år sen. Eller kan man bli portad på livstid ‍♀️?
Ja du bör vara portad, makabert att våga låna ut till en igen som bevisligen varit en problemkund
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Fick två erbjudande ena från Ica banken på 300.000 andra Marginal Banken på 75 000. Undrar bara om jag väljer Ica banken och för nån anledning de drar tillbaka så har jag alltid valet att ta Marginal banken?

Tacksam för hjälpen!
Bara två?! Med så bra förutsättningar?!
Till vilken ränta? Att de är så extremt hårda. Jag har fel kanske med det känns som att det har börjat bli svårare med Lendos handlingar. Riktigt snålt. Har alltid gillat dem men sedan 2022 mycket har förändrats, med alla banker visst, men något skumt med Lendo. Vet inte exakt vad som är smygande. När jag ansökte sist i juni på Advisas, en månad efter Lendo, så fick två erbjudande med dåliga förutsättningar kan jag säga.

Du ska visst tacka ICAs och hoppas du betalar av alla dina krediter 75k samt alla dina 200k utanför UC då blir det två blanco kvar på 300 respektive 325k. Använd 25k som är kvar från det nya lånet för amortera ett av de två aktuella, lånat som har högre ränta. Det blir mindre månadskostnader så jämka också och amortera mer varje månad så förhoppningsvis betalar du av ett lån så fort du kan.
 
Senast ändrad:

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Hej, då var det min tur att gå med forumet.

Idag har jag ett UC betyg på 6.8 och skulle vilja samla lån.
Jag har fått delgivning av kfm från credify på 30k idag och tänker att det är panik att samla lån (3 förfrågningar 2 går ut i februari).

Förutsättningar: 468k inkomst
450k synligt UC, 75k av dessa är krediter
200k utanför UC.

Min tanke var att söka 300k på lendo, vad tror ni mina chanser är? Skulle vilja vänta ut till februari men känns panik med credifi.
Du har skrivit att ”450k synligt UC, 75k av dessa är krediter” så resten är 385k. Är det bara ett blanco då? Ränta på det?
 

Janmar

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du har skrivit att ”450k synligt UC, 75k av dessa är krediter” så resten är 385k. Är det bara ett blanco då? Ränta på det?
Resten är uppdelat i två blanco på 11.2 samt 14 i ränta. Fick 13.8 i Ica, inte bästa men hjälper en få ner de andra dåliga utanför UC. Ska kolla upp det där med jämkning hur man gör, tack för tipsen!
 
Senast ändrad:

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
583
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Uc på 6,8 är ju ”mindre bra” . Många upplever det generellt blivit mer återhållsamma med utlåningar.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Uc på 6,8 är ju ”mindre bra” . Många upplever det generellt blivit mer återhållsamma med utlåningar.
Det har inte alltid stor betydelse. Du kan ha mindre är 1, utmärkt (jag har varit där) och du får 0 erbjudande om du är överbelånad, med 170% tex. Men hen har mycket mindre lån vs årsinkomst , vilket är utmärkt. Hen har många krediter därför betyget är fortfarande mindre bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp