• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Kolla bankerna i usa, jag sa något liknande med svenska banker också. Rätt stora skulder där.

Nånstans måste de jobba för låntagarna också. Så vi inte får se en 08 krasch igen.

Banker är vidriga, de är oerhört snabba på höja när riksbanken höjer, men när de sänker så följer de inte med.

Korrupt. Jag är glad jag äger bitcoin, ingen kommer åt dom eller kan utnyttja dom förutom jag.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
139
Poäng
327
Nstart är dom största banditerna. Dom höjde mer än riksbanken tidigare och vägrar sänka räntan utan att göra en kreditupplysning. Skickade in ARN på dom förra gången dom höjde mer än riksbanken och då gick dom med på att sänka räntan med 1% så den precis följde stibor. Kommer förmodligen behöva göra samma sak igen? Ska ringa dom imorgon. Någon annan som fått sänkt ränta där?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nordea finans sänkte tydligen andra halvan av augusti men skickade per brev som folk fått nu
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
134
Poäng
317
Har lån hos svea bank. De visste inte när en säkning kommer. Men de höjde DIREKT när riksbanken höjde ( ökade min månadskostnad med ca 4500kr sen jag tog lånet)
Skamligt
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Har lån hos svea bank. De visste inte när en säkning kommer. Men de höjde DIREKT när riksbanken höjde ( ökade min månadskostnad med ca 4500kr sen jag tog lånet)
Skamligt
Kontokredit eller blancolån?
Dom har ju olika avdelningar.
Deras privatlån sänkte dom väl typ augsti tyckte jag mig läsa?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp