• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Man blir förbannad över hur bankerna agerar när det gäller räntesänkningen på lån.
Dom väntar så länge så möjligt innan dom sänker, allt för att tjäna mer pengar men när det gäller sparkonton så är dom kvicka att sänka.
Är precis likadant vid höjningen, lånen höjs direkt och sparkonton har dom inte bråttom att höja.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Man blir förbannad över hur bankerna agerar när det gäller räntesänkningen på lån.
Dom väntar så länge så möjligt innan dom sänker, allt för att tjäna mer pengar men när det gäller sparkonton så är dom kvicka att sänka.
Är precis likadant vid höjningen, lånen höjs direkt och sparkonton har dom inte bråttom att höja.
Som kund är man dessutom hjälplös när det inte hjälper att byta bank. En bojkott och lön i kuvert på fredagar!!
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Som kund är man dessutom hjälplös när det inte hjälper att byta bank. En bojkott och lön i kuvert på fredagar!!
Ja så är det tyvärr. Tänk bara hur många svenskar det är som har sparkonton på storbankerna istället för att ha dom på nisch banker med insättnings garanti där det är betydligt bättre ränta på pengarna. Skulle aldrig låta storbanker ha mina sparpengar.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Ok
Remember sänker min ränta med 0,25 % nu i September.....wooohoo.
Sena ....första ,väntar när nr 2
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Nu sänkte Nordea mitt privat/blancolån med 0.25%-enheter. Jag hade tänkt höra av mig nästa vecka annars och klaga men de sänkte utan att jag var på dem.

Marginalen har inte sänkt öht 2024, de kommer jag höra av mig till.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Äntligen ett litet livstecken från mina långivare. SEB sänker med 0.25!
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Ica-banken sänker 0,10 precis som i maj. Tycker de kunde följt övriga och sänka 0,25. Det var då inte så minimala justeringar som 0,10 alla gånger de höjt!
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
SBAB sänker sparräntan med 0.25%-enheter och tremånaders "rörliga" bolåneräntan med 0.10%-enheter.
Vad gäller SBAB så har de sänkt den rörliga 3-månaders i två omgångar (ena gången innan Riksbanken sänkte nu i augusti). Skillnad på mitt 3-månaders som får ny period blir exakt -0,25.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp