• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka samlingslån

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Behöver råd och hjälp med när jag ska söka och hur jag borde tänka.

Har ca 200000 i krediter och lån.
Varav 153000 är synliga på uc.

Har sju ff. Två försvinner i mitten på januari. Två i slutet på februari och de tre sista i slutet av april.

Har inga betalningsanmärkningar

Inkomst 2019: 320000

Uc risk: 13.1

Sökte senast i slutet på april 2020 med en uc risk på 36% och 12ff. Otroligt dumt och fick självklart avslag.

Är det någon idé att prova igen? Ska jag vänta tills fler ff försvinner. Måste risken ner mer?
Om/när det är dags ska jag då söka för alla lån och krediter eller bara de som syns på uc först?

Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Behöver råd och hjälp med när jag ska söka och hur jag borde tänka.

Har ca 200000 i krediter och lån.
Varav 153000 är synliga på uc.

Har sju ff. Två försvinner i mitten på januari. Två i slutet på februari och de tre sista i slutet av april.

Har inga betalningsanmärkningar

Inkomst 2019: 320000

Uc risk: 13.1

Sökte senast i slutet på april 2020 med en uc risk på 36% och 12ff. Otroligt dumt och fick självklart avslag.

Är det någon idé att prova igen? Ska jag vänta tills fler ff försvinner. Måste risken ner mer?
Om/när det är dags ska jag då söka för alla lån och krediter eller bara de som syns på uc först?

Tacksam för svar


Gå ner till 3-4 ff
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Är det för att risken ska sjunka ytterligare eller gör det skillnad på helheten bara av att 3-4 ff försvinner?

Vad tror du om beloppet? Allt eller det som syns på uc?

Tänker att jag ligger ungefär samma sits hade 7ff i veckan försvann en så gick 3% ner nästa vecka försvinner en till då e jag ner på 5ff jag i januari e jag nere på 3 ff då kommer jag söka 300k 160k synlig hos mig nu .... så jag tänker du måste komma minst till 5ff kvar helst 3
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Jag får ju hkälp avv nära o vänner så jag kämpat så pga höga räntorna men nu är det snart dags ... så du får nog med slita o kämpa dug till mindre ff sen söka
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Behöver råd och hjälp med när jag ska söka och hur jag borde tänka.

Har ca 200000 i krediter och lån.
Varav 153000 är synliga på uc.

Har sju ff. Två försvinner i mitten på januari. Två i slutet på februari och de tre sista i slutet av april.

Har inga betalningsanmärkningar

Inkomst 2019: 320000

Uc risk: 13.1

Sökte senast i slutet på april 2020 med en uc risk på 36% och 12ff. Otroligt dumt och fick självklart avslag.

Är det någon idé att prova igen? Ska jag vänta tills fler ff försvinner. Måste risken ner mer?
Om/när det är dags ska jag då söka för alla lån och krediter eller bara de som syns på uc först?

Tacksam för svar
Varför är ditt betyg så högt? Har du maxade krediter? Isåfall hur många. Jag har 1 anmärkning samt 11 ff samt 2 maxade kreditkort och 90 tusen blanco men 7.2 i betyg.
 

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Varför är ditt betyg så högt? Har du maxade krediter? Isåfall hur många. Jag har 1 anmärkning samt 11 ff samt 2 maxade kreditkort och 90 tusen blanco men 7.2 i betyg.

Har 3 lån och 4 krediter synliga på uc. Krediterna är så gott som maxade. Känns ändå högt om man jämför med dig? Vad kan det komma sig?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Ni är inte i samma grupp. Ena har anmärkning och den andra har inte, så det kan skiljas.
 

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Nä ok...men hur kommer det sig att han har en såpass mycket lägre risk än mig när han har 11 ff och en anmärkning?
Att förklara hur UC-systemet fungerar korrekt kräver mer eller mindre en doktorsavhandling.

Konkreta parametrar som inkomst, förfrågningar, anmärkning, ålder, belåning, antal krediter mm vägs in med antaganden om olika grupper. Att unga personer med studielån har högre betalningsförmåga än äldre människor med studielån osv.

Det är helt omöjligt att förklara hela betyget då antalet parametrar och antaganden är gigantiskt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp