• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteutgifter från Lumify i deklarationen

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Försökte å förhandla med Binly ( samma skit som Credifi å Lumify ) om avb plan men dem sa prompt nej då dd ligger för utmätning , men visst då får ni era Ynka 89 kr i månaden , hahaha kan dem gott ha
Ja men är det inte också helt galet.
Du har ett lån på 100k hos Reko Bank
Du har ett lika stort lån hos Lurad Finans AB men där lägger de på en massa konstigheter som de inte får och kräver dig på 200k när du släpper allt.
Då ska Reko bank få 10 kr och Lurad Finans få 20 kr varje månad när du egentligen kunde ha betalt 30 kr till kravet som var rätt och riktigt och blivit av med löneutmätningen snabbare.
Helt sjukt hur det fungerar och att inte någon instans innan kronofogden kollar så kraven är korrekta. Nej vem som helst kan hitta på något och skicka in ett betalningsföreläggande. Och gud nåde privatpersonen om den inte betalar inom 10 dagar. Då ska man hängas upp på torget och bli straffad i flera år. Usch jag blir så upprörd när jag tänker på detta
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Ja så är det men jag kan fortfarande ha rätt att dra deras konstiga avgifter som en ränteutgift.

Är så nyfiken på varför de rapporterar fel uppgift till Skattemyndigheten. Antingen har de absolut ingen aning om att det finns en Inkomstskattelag och hur man ska rapportera eller så handlar det om vad de rapporterar till FI (att de inte vill visa hur mycket ränta de faktiskt tar ut) eller så är det något bokföringstekniskt knep och knåp.
Du kan be luma skicka underlag. Dom skickade till mig och där se man alla kostnader och om man eventuellt gjort någon överbetalning. Det hade ju varit riktigt bra om man kan dra av för deras helt sinnesjuka, brutala avgifter.. Dom är en maffia med svensk licens.
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Du kan be luma skicka underlag. Dom skickade till mig och där se man alla kostnader och om man eventuellt gjort någon överbetalning. Det hade ju varit riktigt bra om man kan dra av för deras helt sinnesjuka, brutala avgifter.. Dom är en maffia med svensk licens.
De svarar inte på mina mail längre så jag får ingenting. Fick goddag yxskaft till svar när jag ifrågasatte deras inkassoförfarande, betalplaner och varför de inte rapporterat in rätt räntesiffra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp