• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

aleccandra

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 December 2022
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Är det kört med betalningsfria månader också? Har möjlighet o ta en i December igenom Remember men kanske är kört då. Blir så trött att dem rika blir bara rikare och fattigare allt fattigare. Bättre o fassat ut alla ränteavdrag på en 5-10 års period. Även om man har tagit blancolån så kan det bero på många orsaker. Jag själv hamnade där efter en destruktiv relation. Och sen dess har det snurrat på o man ångrar det så jävla mycket. Men har jämkning o tagit tag i lånen för ett bättre ekonomiskt liv. Men nu vette fan. Visst kan man jämka en liten del även 2025?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Betalningsfria månader borde inte påverkas va? Men de bör du verkligen undvika så mycket det går av andra skäl tycker ja.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997

Trist läsning och hoppas det löser sig för Mia! Även om det kommer bli än tuffare nu när ränteavdraget försvinner :(
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Inom en snar framtid så tror jag även ränteavdragen för bostadslån kommer att försvinna helt.
 

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
Införande med att lån tagna före visst datum har avdragsgill ränta och efter inte vore smidigare enligt mig, mer förutsägbart för låntagaren.
Exakt så ska det ju vara. De kan inte ändra förutsättningar för oss dödliga bara sådär. Sjukt ju.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Hoppas det blir möjlighet i sådana fall .
Med lån man har betala i många år .
 

Bilagor

  • Screenshot_20240902_085510_Chrome.jpg
    Screenshot_20240902_085510_Chrome.jpg
    351.4 KB · Visningar: 37

Cecilia 122

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hoppas det blir möjlighet i sådana fall .
Med lån man har betala i många år .
Jo fast 15 år ät för länge. Eftersom många mår dåligt.
Hoppas det blir möjlighet i sådana fall .
Med lån man har betala i många år .
Tror 15 år är för lång tid när många byter till nytt lån för att få ner kostnaderna
Tycker det behöver ske tidigare då blir detta med att samla lån inte lika attraktivt o många kanske då kommer ur lånekarusellen lite fortare
Det är min personliga åsikt.
Sen tycker jag inte löenutmätning ska kunna vara livet ut kunna få skuldavskrivning efter ca antal år beroende på ålder
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Jo fast 15 år ät för länge. Eftersom många mår dåligt.
Tror 15 år är för lång tid när många byter till nytt lån för att få ner kostnaderna
Tycker det behöver ske tidigare då blir detta med att samla lån inte lika attraktivt o många kanske då kommer ur lånekarusellen lite fortare
Det är min personliga åsikt.
Sen tycker jag inte löenutmätning ska kunna vara livet ut kunna få skuldavskrivning efter ca antal år beroende på ålder
Är något nytt förslag från regeringen.
Kanske Lasseman vet mera om detta ,tänkte att det kan vara något positivt eller kanske mer negativt .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp