• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Qliro- vad händer sen?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kuzzie

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Vad jag kan se har inte alektum skickat det till kfm ännu. Och senaste uc som togs fanns ingen missbrukad Kredit från dem. (Slutet augusti)
Detta är så skumt! Vissa säger att det har fått och vissa säger ikke! men såg att de har bytt inkassobolag. Undrar om det har någon betydelse.
 

Kuzzie

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Är det någon som vet hur långt tid det tar för dom och skicka in till inkasso från att uppsägningen går ut? Min gick ut för 5 dagar sen, upptäckte detta nu, är det ens möjligt och stoppa dom skicka in till inkasso, pallar verkligen någon anmärkning just nu!
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Är det någon som vet hur långt tid det tar för dom och skicka in till inkasso från att uppsägningen går ut? Min gick ut för 5 dagar sen, upptäckte detta nu, är det ens möjligt och stoppa dom skicka in till inkasso, pallar verkligen någon anmärkning just nu!
Menar du kfm? Du får ju ingen anmärkning på inkasso
 

Kuzzie

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Menar du kfm? Du får ju ingen anmärkning på inkasso
Nej, Qliro skriver så här i brevet:
”Vi rapporterar som register till kreditupplysningsföretaget enligt våra kreditvillkor”
då antar jag som missbrukat kredit, och det syns som en anmärkning och påverkar lika mkt som en betalningsanmärkning? Så som jag har fatta hela grejen. Eller ?
Tack!
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Nej, Qliro skriver så här i brevet:
”Vi rapporterar som register till kreditupplysningsföretaget enligt våra kreditvillkor”
då antar jag som missbrukat kredit, och det syns som en anmärkning och påverkar lika mkt som en betalningsanmärkning? Så som jag har fatta hela grejen. Eller ?
Tack!
Nu är jag med på vad du menar. Sorry.
 

Kuzzie

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Qliro har idag Sergel inkasso, är det någon som har haft skulder där som blev rapporterad till uc som missbruk ? För enligt Qliro är det inte dom som gör utan deras inkassobolag
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Qliro har idag Sergel inkasso, är det någon som har haft skulder där som blev rapporterad till uc som missbruk ? För enligt Qliro är det inte dom som gör utan deras inkassobolag
Sergel skickade inte missbrukad kredit på mig när Pjum hamnade där hos dem
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Qliro har idag Sergel inkasso, är det någon som har haft skulder där som blev rapporterad till uc som missbruk ? För enligt Qliro är det inte dom som gör utan deras inkassobolag
Kan du återkomma om du får missbrukad? Isåfall ska ja skicka mitt till Sergel för att få bort Qliro från uc..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp