• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Aja, vi lägger väll ner diskussionen om detta. Kanske har fel, men tycker det är skevt.

Undantag måste dock finnas: Jag kan inte ringa försvarsmakten och begära Saabs ritningar för ett nytt JAS plan.
Ja, till exempel loggarna över vilka som gick in och ut från regeringskansliet dagen efter tsunamin 2004 är belagda med sekretess i 70 år (om jag minns rätt).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
@Lasseman, du är tydligt negativ till kommunernas budget och skuldrådgivare har jag märkt i flertalet trådar. Jag säger inte att du har fel i din skepsis, men vad grundar den sig på?
På sättet du ibland uttrycker dig på så tolkar jag det som att du inte ser dem som en bra väg framåt?

Jag tänker ändå att man rekommenderas att gå till dem av KFM och då är det väl bra att man försöker lyssna till det dem har att säga?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
@Lasseman, du är tydligt negativ till kommunernas budget och skuldrådgivare har jag märkt i flertalet trådar. Jag säger inte att du har fel i din skepsis, men vad grundar den sig på?
På sättet du ibland uttrycker dig på så tolkar jag det som att du inte ser dem som en bra väg framåt?

Jag tänker ändå att man rekommenderas att gå till dem av KFM och då är det väl bra att man försöker lyssna till det dem har att säga?
Deras motivation och framförallt kompetens varierar väldigt mycket.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
@Lasseman, du är tydligt negativ till kommunernas budget och skuldrådgivare har jag märkt i flertalet trådar. Jag säger inte att du har fel i din skepsis, men vad grundar den sig på?
På sättet du ibland uttrycker dig på så tolkar jag det som att du inte ser dem som en bra väg framåt?

Jag tänker ändå att man rekommenderas att gå till dem av KFM och då är det väl bra att man försöker lyssna till det dem har att säga?
Som jag förstår det är Lasseman strikt regelmässigt korrekt och har ett stort intresse för juridik.

De flesta som jobbar på kommunens budget och skuldrådgivning/handläggare på Kronofogden kan ta hänsyn till en persons situation/vilja och göra moraliska bedömningar som är medmänskligt och inte strikt regelmässigt korrekt.
Jag tror Lasseman kan ibland ha en åsikt på att man exempelvis skriver ett personligt brev där det tas hänsyn till saker hos vissa handläggare som inte enligt paragraf x ska ingå i bedömningen.

Inget illa menat mot Lasseman, men ibland kan svaren kännas lite grått med alla juridisk korrekta svar som 95% på kommunen/kfm inte bryr sig jättemycket om när man kollar till helheten. Lasseman kanske har rätt i grunden att alla ska jobba ungefär lika vid bedömningar och rådgivning. Men lite mänsklighet måste man få ha också.
I en perfekt teori kanske alla ska behandlas exakt lika, oavsett rik som fattig, bakgrund, situation etc i alla situationer. Men det är inte så världen fungerar och har aldrig gjort.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
@Lasseman, du är tydligt negativ till kommunernas budget och skuldrådgivare har jag märkt i flertalet trådar. Jag säger inte att du har fel i din skepsis, men vad grundar den sig på?
På sättet du ibland uttrycker dig på så tolkar jag det som att du inte ser dem som en bra väg framåt?

Jag tänker ändå att man rekommenderas att gå till dem av KFM och då är det väl bra att man försöker lyssna till det dem har att säga?
Jag har sett följder av deras tips..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Som jag förstår det är Lasseman strikt regelmässigt korrekt och har ett stort intresse för juridik.

De flesta som jobbar på kommunens budget och skuldrådgivning/handläggare på Kronofogden kan ta hänsyn till en persons situation/vilja och göra moraliska bedömningar som är medmänskligt och inte strikt regelmässigt korrekt.
Jag tror Lasseman kan ibland ha en åsikt på att man exempelvis skriver ett personligt brev där det tas hänsyn till saker hos vissa handläggare som inte enligt paragraf x ska ingå i bedömningen.

Inget illa menat mot Lasseman, men ibland kan svaren kännas lite grått med alla juridisk korrekta svar som 95% på kommunen/kfm inte bryr sig jättemycket om när man kollar till helheten. Lasseman kanske har rätt i grunden att alla ska jobba ungefär lika vid bedömningar och rådgivning. Men lite mänsklighet måste man få ha också.
I en perfekt teori kanske alla ska behandlas exakt lika, oavsett rik som fattig, bakgrund, situation etc i alla situationer. Men det är inte så världen fungerar och har aldrig gjort.

Man ska inte lägga allt för stor vikt vid vad du förstår om det heller
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp