• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det där var betydligt mer än jag orkar läsa, antar att det är ungefär det vanliga.

Jag skulle rekommendera folk att undvika råd du ger om det här i allafall.
Ja, den papperslösa är otroligt generös med ord.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kommer inte kunna behålla den. Behöver bil men vad jag förstått borde inte vara ett problem att köpa en bil för runt 30k utan att den blir utmätt/problem?
Det stämmer.
Du har rätt i att leasingbil ställer till med problem så försök att göra dig av med den så fort det går.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kommer inte kunna behålla den. Behöver bil men vad jag förstått borde inte vara ett problem att köpa en bil för runt 30k utan att den blir utmätt/problem?
Det beror på om kfm anser att du behöver bilen.
Var inte många dagar sedan jag utmätte en bil för ca 30 som gäldenär körde till och från jobbet
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Jag har ett nystartad enskild firma men ingen aktivitet än, bör jag avveckla det innan jag söker sanering? Vet inte om det kan ses som en nackdel?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har ett nystartad enskild firma men ingen aktivitet än, bör jag avveckla det innan jag söker sanering? Vet inte om det kan ses som en nackdel?
Det kan bero lite på vad firman är tänkt att göra. Ska vara enkelt att utreda. Kan också innebära skuldsanering för företagare, särskild variant
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Det kan bero lite på vad firman är tänkt att göra. Ska vara enkelt att utreda. Kan också innebära skuldsanering för företagare, särskild variant
Hade en naiv tro om jag skulle kunna rädda upp min situation genom s.k dropshipping (e-handel men inget eget lager/risk). Så inga skulder i företaget. Bara registrerat utan moms idagsläget.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp