• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte kämpa mer.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frodda

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
24
Poäng
91
Hade jag inte fått hjälp en gång tidigare så hade det varit lättare. Nu ska jag svika samma personer ytterligare en gång...

Och till min bror som jag typ manipulerar för att ta lån åt mig. Det gör så ont.
Följ de tips som så många här skrivit (förutom det om att ljuga på skuldsanerings ansökan). Kanske din bror kan ta ett samlingslpn för alla hans krediter för att få ner räntan varje månad så att du kan betala av mer varje månad innan löneutmätning börjar. Skattejämka också så har du i alla fall ytterligare ett par tusen att skjutsa in till hans lån varje månad i ungefär 6-7 månader framåt.

Att vara spelberoende är en sjukdom och att manipulera folk i din omgivning på olika sätt för att dölja ditt missbruk eller för att kunna utföra ditt missbruk ingår i den sjukdomen. Precis som med droger/alkohol.
Därför måste du söka hjälp! Lägg korten på bordet så att familj/vänner förstår varför du agerat som du gjort och kan hjälpa dig även dom. Din bror kommer förstå, även om han kommer reagera på ditt erkännande.

Och prata även med psykiatrin angående dina tankar om att inte orka leva längre. Jag kan lova dig att din son ALLTID kommer att välja alternativet av att ha kvar sin pappa vid livet fast med lite mindre pengar i framtiden än alternativet att vara utan sin papp när han växer upp, inte kunna busa och leka, bli hämtad från förskolan, hejad på under sina fotbollsmatcher etc. Din fru kommer heller inte få det lättare utan dig i sitt liv, även om skulder skulle ”försvinna”.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Ett tips bara, om ni söker skuldsanering så skriv för guds skull inte att ni spelade förra veckan eller liknande! Skriv att ni varit spelfri i minst 1år och alla lån tagna efter det har bara varit för att täcka gamla lån.

Dom kollar aldrig något kontoutdrag eller liknande. Visst finns det säkert någon som åkt på att visa kontoutdrag, men är väldigt ovanligt.

Jag var inte helt ärlig i min ansökan om man säger så, men har nu endast några månader kvar på min sanering. Hade aldrig fått godkänt genom att vara ärlig, så var värt varje lögn. Se bara till att komma ihåg allt du skrev, när dom några månader senare ringer upp dig!
Att börja med att ljuga på sin ansökan om skuldsanering kan sluta med enkelbiljett till avslag. Dessutom är det lätt att trilla dit igen om spelandet inte upphört eller är i närtid. Man gör sig själv en otjänst och inget råd som borde rekommenderas eller tipsas om.
 

Dröjsmålsjäntan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Håller med. Om detta kommer fram kan det vara grund för att upphäva saneringen även efter att den är avslutad.
Det går väl inte. Laga kraft och genomfört och avslutad efter 5 år skivs skulderna av. Kronofogdemyndigheten backar väl inte i tiden, kontaktar alla man var skyldig pengar och börja en extremt svår utredning. Finns det källa på att detta någonsin har hänt eller kan hända pga någon ljög i sin ansökan?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det går väl inte. Laga kraft och genomfört och avslutad efter 5 år skivs skulderna av. Kronofogdemyndigheten backar väl inte i tiden, kontaktar alla man var skyldig pengar och börja en extremt svår utredning. Finns det källa på att detta någonsin har hänt eller kan hända pga någon ljög i sin ansökan?
Skuldsaneringslagen
§ 48
4. gäldenären i sin ansökan om skuldsanering eller annars under ärendets handläggning medvetet har lämnat oriktiga uppgifter till men för borgenären,
 

Dröjsmålsjäntan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Skuldsaneringslagen
§ 48
4. gäldenären i sin ansökan om skuldsanering eller annars under ärendets handläggning medvetet har lämnat oriktiga uppgifter till men för borgenären,
Under ja. Före ja. Men efter avslutad skuldsanering? Kan aldrig tänka mig. Vilken otroligt stor utredning det skulle påbringa och omöjligt att hitta ev bevis över 5 år gamla med tanke på GDPR.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Under ja. Före ja. Men efter avslutad skuldsanering? Kan aldrig tänka mig. Vilken otroligt stor utredning det skulle påbringa och omöjligt att hitta ev bevis över 5 år gamla med tanke på GDPR.
Ska vara mycket otur men det kan ske.

Och om man nu behöver ljuga så är man nog inte redo för steget heller..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp