• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte kämpa mer.

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Ta fan inte livet av dig! Det är så ovärt, bara pengar mannen. Känns som ett berg nu jag vet (2m i blanco för 3 år sen) men det går att vända. Steg 1: du måste vifta vit flagg och erkänna nederlaget. Det här med att hålla en liten dörr öppen så du kan vända förlusten - vart tror du det leder? Om du vinner en storvinst nästa snurr, du måste veta innerst inne att det inte kommer vara det sista du lirar? När har det nånsin varit det? Du kommer alltid alltid sluta här (eller värre) för sådana som du och jag kan inte hantera spel. Vi kommer aldrig kunna göra det.

Ju fortare du inser detta, desto fortare kan du hoppa på det extremt långsamma tåget som tar dig tillbaka ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Lämna över din ekonomi å bankid till din sambo , spärra dig på spelpaus , gå på självhjälpsmöten kontinuerligt , hitta en ekonomisk plan för er som är hållbar , veckopeng me lösa kontanter , så du ej har kontroll över din ekonomi för de är de farligaste fienden för dig , finns mkt å leva för trots att man har sabbat för sig själv . Allt kan bara bli bättre ! Ja tror på dig
 

nakkis86

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
29 Mars 2024
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
3
Poäng
21
Hade jag inte fått hjälp en gång tidigare så hade det varit lättare. Nu ska jag svika samma personer ytterligare en gång...

Och till min bror som jag typ manipulerar för att ta lån åt mig. Det gör så ont.
 

Fattigpunktnu

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Vänta någon månad och sen söka skuldsanering?
Det blir nog bara en ansökan med avslag, som bidrar till längre väntetider...
Varför skulle det bli avslag för ? Barn som far ”illa” av dålig ekonomi är en stor anledning till skuldsanering! Och trådstartarens välmående väger också in!
skriv inget om du inte har en aning om saker är du snäll!
 

Fattigpunktnu

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Okej då är det nog ingen ide att fundera på sanering heller.

Steg ett är att ta hjälp mot spelandet inkl spelpaus

Hade jag inte fått hjälp en gång tidigare så hade det varit lättare. Nu ska jag svika samma personer ytterligare en gång...

Och till min bror som jag typ manipulerar för att ta lån åt mig. Det gör så ont.
Ja det gör ont! Men dom är din familj och vill dig väl!
det kommer lösa sig!
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Varför skulle det bli avslag för ? Barn som far ”illa” av dålig ekonomi är en stor anledning till skuldsanering! Och trådstartarens välmående väger också in!
skriv inget om du inte har en aning om saker är du snäll!
Man skall kunna uppvisa en tydlig brytpunkt samt förändring av beteende. Det ligger på tok för nära i tidshorisont då man knappt kan påstå personen slutat med spel ännu.

Ens välmående betyder mycket, ja. Men det LÄR vara för nära i tid med ansökan, vad du än tycker.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Hade släppt allt till löneutmätning 1 år om det inte går runt. Sen söka skuldsanering.

Släpper du allt utom brorsan och fördröjer med att skriva på delgivningar och inkomstuppgifter så kan du nog klara dig 7-8-9 månader innan löneutmätning drar igång. Under den tiden får du betala han allt du kan.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
1. Stänga av dig från all spel
2. Prata med närmaste om problemet och lägg alla kort på bordet.
3. Släpp alla skulder till kfm och vänta pä löneutmätning
4. Under tiden ta hand om din hälsa och ta hand om din familj. Börja betala på brors skulder.
5. På sikt får du söka skuldsanering men du kommer att må mycket bättre genom att sluta spela samt genom löneutmätningen slipper du då tiotal räkningar som du får varje månad.
6. Byt telnr så att du slipper telefon terror.

Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp