• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Nej, man bör inte betala mindre.
Kan man - även om det är tufft - bör man betala det man ska.
Om det verkligen inte går = kontakta KFM med referens till ens ärendenummer man får när man lägger in ansökan och förklara sitsen så kanske KFM kan prioritera upp ärendet. Eller ge annat råd. Men att bara börja betala mindre = nej inget jag rekommenderar.
Ja, jag kommer ringa KFM. Har inte möjlighet att betala alls om inte frugan får jobb efter utbildningen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Desperat88

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Skickade in min omprövning 15/1-24. Blev uppringd i tisdags (8 maj).
Blev ganska precis 5 månader så som det står på sidan att väntetiderna är för just omprövning.

Har du fått kvitto till Kivra eller Min Myndighetspost om att du ansökt? Alt. kan du se på KFM "mina sidor" att du har ett ärende hos dem?
Har skickat omprövning 12/1 men j te hört nåt efter…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej, man bör inte betala mindre.
Kan man - även om det är tufft - bör man betala det man ska.
Om det verkligen inte går = kontakta KFM med referens till ens ärendenummer man får när man lägger in ansökan och förklara sitsen så kanske KFM kan prioritera upp ärendet. Eller ge annat råd. Men att bara börja betala mindre = nej inget jag rekommenderar.
Kfm bör och ska inte göra annat än äldsta ärende först.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Fy vilken tuff sits för alla som får sämre betalförmåga och inte kan betala. Riskera att förlora skuldsanering pga väntetiderna enligt vad jag förstår? Låter som KFM behöver mer resurser asap.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tack för att du korrigerar mig.
Då blev det tydligt med den saken att man mer stor sannolikhet inte kan få saken prioriterad.
Det skulle jag säga.
Skulle man ha ordningen att bara man ringer och ber/påtalar/skriker/tjatar omkull/gnäller så läggs man först i kö, då skulle de som höll tyst få vänta i åratal.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Det skulle jag säga.
Skulle man ha ordningen att bara man ringer och ber/påtalar/skriker/tjatar omkull/gnäller så läggs man först i kö, då skulle de som höll tyst få vänta i åratal.
Ja men vad ska jag göra då? Hur ska jag kunna betala 6k i månaden när det är bara jag som jobbar och får ut 19k efter skatt! Med 2 små barn i dagens dyra Sverige!! Varför ska jag behöva vänta +6 månader för omprövning? De får hitta på en lösning! man ska inte förlora chansen till sanering pga väntetider.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Fy vilken tuff sits för alla som får sämre betalförmåga och inte kan betala. Riskera att förlora skuldsanering pga väntetiderna enligt vad jag förstår? Låter som KFM behöver mer resurser asap.
Det är helt sjukt! Lika bra att inte få sanering från början då slipper man tänkande och stress på omprövning, kan inte de ha en avdelning bara för de som omprövar! Ska jag behöva låna pengar för att betala enligt planen för att inte förlora saneringen pga väntetider!!
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Det är helt sjukt! Lika bra att inte få sanering från början då slipper man tänkande och stress på omprövning, kan inte de ha en avdelning bara för de som omprövar! Ska jag behöva låna pengar för att betala enligt planen för att inte förlora saneringen pga väntetider!!
Men herregud. Gnäll mer.. var tacksam för den chans du fått.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det är helt sjukt! Lika bra att inte få sanering från början då slipper man tänkande och stress på omprövning, kan inte de ha en avdelning bara för de som omprövar! Ska jag behöva låna pengar för att betala enligt planen för att inte förlora saneringen pga väntetider!!
Betala så mycket du kan, naturligtvis utan att låna något. Sedan får du redogöra varför du inte har kunnat följa planen. Har svårt att tro att du då förlorar saneringen. Men du måste hålla dig till sanningen och inte behålla mer pengar än absolut nödvändigt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp