• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Omprövning av skuldsanering

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hmm,
"I fall som avses i första stycket 7 ska ansökan göras inom fem år från dagen för inledandebeslutet eller, om en betalningsplan löper ut senare, senast den dag då planen löper ut."

Kan det vara så att betalplanen anses omfatta september månad, då är det ju inkommet i tid.
Kommer det för sent bör det landa i en avvisning, sen kan den anvisningen överklagas såklart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Hmm,
"I fall som avses i första stycket 7 ska ansökan göras inom fem år från dagen för inledandebeslutet eller, om en betalningsplan löper ut senare, senast den dag då planen löper ut."

Kan det vara så att betalplanen anses omfatta september månad, då är det ju inkommet i tid.
Kommer det för sent bör det landa i en avvisning, sen kan den anvisningen överklagas såklart
Jaha det här helt nytt för mig i så fall och inte vad jag har läst till mig här. Det har bestämt hävdats att inledande beslutet är sista dagen.
 

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Jaha det här helt nytt för mig i så fall och inte vad jag har läst till mig här. Det har bestämt hävdats att inledande beslutet är sista dagen.
Ja det är 5 år om inte betalplanen är längre, vissa får längre betalplan (6-7 år totalt) men du har väl haft standard 5 år? Och då lär ju din skuldsanering vara avslutad vid inledningsdagen. Bör framgå av ditt beslut när skuldsaneringen är avslutad och står det att saneringen avslutas 5/9-2024 så är den ju avslutad, även om du har en betalning kvar (min tolkning).
 

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
@ersono är nyfiken på en sak. Om du loggar in på mina sidor, kan du där se omprövningen från borgenären?
 

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Ja det är 5 år om inte betalplanen är längre, vissa får längre betalplan (6-7 år totalt) men du har väl haft standard 5 år? Och då lär ju din skuldsanering vara avslutad vid inledningsdagen. Bör framgå av ditt beslut när skuldsaneringen är avslutad och står det att saneringen avslutas 5/9-2024 så är den ju avslutad, även om du har en betalning kvar (min tolkning).
Ja men det är exakt så jag tolkade det också i tidigare inlägg här men när @Lasseman skrev blev jag osäker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp