• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Okmoney och vippi

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag har haft svårt att få smslån tidigare men vippi och okmoney godkände mig. Jag undrar om någon vet vilka ägare dessa har om båda är finska eller om de inte har med varandra att göra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Sant att lånen inte har med varandra att göra MEN Jannebanan tycks ha rätt i att bägge bolagen har finska anknytningar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sant att lånen inte har med varandra att göra MEN Jannebanan tycks ha rätt i att bägge bolagen har finska anknytningar.


Ja jag blev uppringd av en finsk snubbe på vippi. Hur trevlig som helst. Jag tänkte om båda hade samma mall för att avgöra om man kunde få lån. Dvs låt oss säga att två låneföretag använder en annan mall eller andra kriterier för att se om man kan få ett lån. Därför var jag intresserad om dessa två kanske hade med varandra att göra och om det fanns fler systerföretag till dessa för jag behöver ett lån till.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja jag blev uppringd av en finsk snubbe på vippi. Hur trevlig som helst. Jag tänkte om båda hade samma mall för att avgöra om man kunde få lån. Dvs låt oss säga att två låneföretag använder en annan mall eller andra kriterier för att se om man kan få ett lån. Därför var jag intresserad om dessa två kanske hade med varandra att göra och om det fanns fler systerföretag till dessa för jag behöver ett lån till.

Jag tror du kan få lån på Risicum också men jag tror att du måste ha betalat tillbaka Okmoney lånet förs,t få bekräftat att du är välkommen att låna igen av Okmoney för att få låna hos båda.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag tror du kan få lån på Risicum också men jag tror att du måste ha betalat tillbaka Okmoney lånet förs,t få bekräftat att du är välkommen att låna igen av Okmoney för att få låna hos båda.


Japp, testade hos risicum precis och det blev precis som du sa att jag hade ett lån hos företaget stod det och därför blev nekad.

Fick dock preliminärt låna 1000, men det vet jag inte förrän på Måndag antar jag då det finns personal som kan godkänna
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Janne här igen, jag såg att eurofinans också var finländskt men det funkade inte lika bra som de andra att låna tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp