• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

ockerränta big bank

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tog ett lån hos big bank som Lendo ordnade till mig på 50000kr
fick första inbetalningen idag.
armotering 305,19
ränta 1354,17
kan detta verkligen vara saning?????
ringde till dom men dom ville inte förklara något så jag tar ett nytt lån hos selene och löser av big bank
min fråga är stämmer detta???
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tyvärr

Så stämmer detta och när jag tog mitt lån där så undanhöll killen detta han sa att min lånekostnad skulle ligga på c:a 400 kronor i månaden sedan fick jag precis som du ...BOTTEN !!!
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
om det är ett annuitetslån så funkar det ofta så att man betalar nästan all ränta de första åren av lånet och nästan ingen ränta de sista åren. Vet inte om jag förklarar begripligt? Det är i så fall inget specifikt för just bigbank utan andra banker gör lika. Nu vet ju inte jag om det är just ett annuitetslån i och för sig... Lägger in en länk från Wikipedia (de förklarar säkert bättre): http://sv.wikipedia.org/wiki/Annuitetsl%C3%A5n
 

smurfen32

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Januari 2013
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har inte hört att det skulle vara annuitetslån
men blev mest irriterrad när dom inte ville förklara för mig på Big Bank
nu löser det sig ioförsig för lånar av selene och löser av Big Bank så man vet vad man har för månadskostnad,lite bättre service också hos kundtjänst verkar det som
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Ja, man vill ju verkligen ha det vettigt förklarat för sig! Skönt att det löser sig!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Girig Bigbank

Jag lånade 30000 och det blev nära 40% i ränta så jag släppte det nästa månad till KFM.
 

smurfen32

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Januari 2013
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja det är inte klokt ju
tur att det finns mer normala banker i alla fall
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Kanske tur man inte blev beviljad där då, sökte 30k som någon annan skrev här, skulle lösa andra lån jag hade specat upp med OCR nummer namn och BG/PG på bägaran av BigBank och efter allt jobb jag lagt ner blev det avslag, som sagt lika bra om det är såna sjuka räntor..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp