• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej.

Hade ett kontant kort och måste skicka in en bild på körkort och en räkning. Betalar alla räkningar online och har därmed ingen räkning kopplad till kontantkortet som jag kan skicka in.. Funkar det att skicka in en annan räkning som bekräftar att jag bor på adressen.

Tack på förhand.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Lånet varit under granskning i 2 dygn.Händer ingenting.Mailat och inte fått svar.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Hej.

Hade ett kontant kort och måste skicka in en bild på körkort och en räkning. Betalar alla räkningar online och har därmed ingen räkning kopplad till kontantkortet som jag kan skicka in.. Funkar det att skicka in en annan räkning som bekräftar att jag bor på adressen.

Tack på förhand.
spelar ingen roll vilken räkning du har och betalar du online kan du ju skriva ut den
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
spelar ingen roll vilken räkning du har och betalar du online kan du ju skriva ut den

Hej. Var inne och kollade på Swedbanks sida om detta var möjligt. Då detta sker via Swedbanks egna tjänst(ni har Swedbank vet vad jag menar så hittar jag den inte. Får ingen faktura eller räkning av dem. När pengar är slut på kortet är dem slut och jag får ingen notis av om detta.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Sannolikt pga betalningsanmärkningar. Många banker vill inte ha med dig att göra om du har detta. De vill att du skall återkomma när dina UC ansökningar sjunker. Detta vet vem som helst är helt ologiskt. Personen går int etiol banken för att låna till nöjen, han lånar till att betala räkningar. Får han inte ett lån till en bra ränta för att lösa sin situation kommer han ta massa smålån för att lösa sin situation alt försöka ta ett samlingslån via lendo mfl. Till sist står han där med 10 nya UC men lånen han fick hjälpte han bara ett par månader.

Faktum är att samtliga storbanker hade kunnat hjälpa majoriteten av de skuldsatta ur denna sits men det vägrar och detta är riktigt tråkigt. Majoriteten hade aldrig mer satt sig i denna sits mer. Även om media vill framhäva annat så är faktan som sådan att ytterst få av skuldsatt är där pga spelmissbruk. Majoriteten hamnar i detta pga plötslig arbetslöshet, separation, skadestånd snarare än spelmissbruk och att man lever lyx på krediter.

Har man väl tagit denna resan pga att man var tvungen att betala vardagliga räkningar så sätter man sig aldrig i denna sits igen om man väl får chansen ur detta helvete!

Mycket bra skrivet! De flesta, inklusive undertecknad, skulle bli helt skuldfria inom några år med vettiga banklån. Man behöver inte ens ha betalningsanmärkning för att bli nekad. Alla banker/kreditinstitut som skriver att de inte tittar så mycket på historiken utan ser på din framtida betalningsförmåga ljuger bara.
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Svar stämmer 100%

det stämmer jag hamnade i en kris på grund av att jag tog massa lån för att rädda min sambos företag men till slut gick det inte och vin stängde företaget efter vi förlorade en halv mil och min bank vägrar att samla mina lån och det gäller 20 banker. Har inga bet anmärkningar men ett underskott och många förfrågningar samt 400000:- i lån och krediter och har en inkomst på 500000:- kr om året men det bryr de sig inte om och jag har försökt i två år att få hjälp men kommer ingenstans utan blir nekad hela tiden. Man tar dyra små lån och sms lån för att man skall kunna fortsätta betala sina räkningar varje månad. Det är alla banker i Sverige som har samma policy att hjälpa de som har pengar eller som har bra ekonomi men inte de som behöver.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fråga

Hej Saveland!
Kan ni svara på var gränsen för underskott av kapital ligger, dvs är det max 10 000 kronor man får ha i underskott av kapital för att få beviljat? Naturligtvis måste ju inkomst och övrigt vara ok men funderar just på gränsen för underskott av kapital.

Jobbar i kontorslandsskap med flera stycken medarbetare och skulle tycka det känns pinsamt om ni ringer upp för man skäms ju lite när man är i den sits att man måste låna. Räcker det om man mailar in id-handling och kopia på faktura i ens namn? Känns lite pinsamnt även att begära kopia av anställningsbevis av arbetsgivaren då arbetsgivaren är nära bekant. Kan inte komma på att jag har en kopia av detta, men skulle det istället för anställningsbevis räcka med kopia av lönebesked eller det årsbesked man får via lönekontoret?

Tack på förhand!
Mia
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Hej Saveland!
Kan ni svara på var gränsen för underskott av kapital ligger, dvs är det max 10 000 kronor man får ha i underskott av kapital för att få beviljat? Naturligtvis måste ju inkomst och övrigt vara ok men funderar just på gränsen för underskott av kapital.

Jobbar i kontorslandsskap med flera stycken medarbetare och skulle tycka det känns pinsamt om ni ringer upp för man skäms ju lite när man är i den sits att man måste låna. Räcker det om man mailar in id-handling och kopia på faktura i ens namn? Känns lite pinsamnt även att begära kopia av anställningsbevis av arbetsgivaren då arbetsgivaren är nära bekant. Kan inte komma på att jag har en kopia av detta, men skulle det istället för anställningsbevis räcka med kopia av lönebesked eller det årsbesked man får via lönekontoret?

Tack på förhand!
Mia

Varför mejlar du dem inte på [email protected] istället för att skriva här? Jag har mejlat frågor till dem och fått svar inom hyfsat rimlig tid. De är tydligen överhopade med ansökningar och de har bett om ursäkt för att allt tar sådan tid.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
svar

Jag mailar dom här av den enkla anledningen att dom i trådens start skrivit att dom finns här för att svara på frågor och vad jag kan se så är jag inte den enda och första som har mailat en fråga här på forumet till Saveland. Hoppas på överseende ifall någon besväras av frågorna Saveland bett oss ställa här om vi funderar över något.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp