• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
340k kr i årsinkomst samma sak avslag inga
Betalningsanmärkning eller dylik
 

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
320 000. Avslag, undras vilken målgrupp de tänkt sig?
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Faktura

Fick räkningen igår men har inte sett några pengar, står under (behandling eller liknande på deras sida)


Konstigt
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
inga pengar här heller

24 h och fortfarande lån under granskning... men om det är som ni säger att dessa inkomstgränser inte går igenom så är det ju väldigt skumt.

Fick också meddelande om välkommen som sparare och kontaktade kundtjänst igår utan att få något svar.

Finns det NÅGON som fått utbetalt därifrån?
 

Mr_abisko

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 December 2011
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Har bara fått bekräftelse på att lånet är beviljat både via sidan "mitt konto" och i telefon sa de att allt såg bra ut så pengarna betalas ut 3000 kr under morgondagen senast 17:00. Kl 23:36 just nu och inga pengar på kontot så om det är som savelend säger så skall utbetalning av lånet vara på kontot imorgon fm, kommer de inte in under morgondagen så känns det lite jobbigt.

Har en inkomst på strax över 300000 per år, ca 50000 i vanliga skulder, 6 ffr hos UC även om detta är credit check. Det har inte kostat mig något att söka så bedragen känner jag mig inte men skulle vara tråkigt om det beviljade lånet inte betalades ut.

Jag meddelar imorgon om pengarna kommer in.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag blir litre nyfiken varför ni med sån hög inkomst tar smslån istället för lån hos bank?
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag blir litre nyfiken varför ni med sån hög inkomst tar smslån istället för lån hos bank?

Sannolikt pga betalningsanmärkningar. Många banker vill inte ha med dig att göra om du har detta. De vill att du skall återkomma när dina UC ansökningar sjunker. Detta vet vem som helst är helt ologiskt. Personen går int etiol banken för att låna till nöjen, han lånar till att betala räkningar. Får han inte ett lån till en bra ränta för att lösa sin situation kommer han ta massa smålån för att lösa sin situation alt försöka ta ett samlingslån via lendo mfl. Till sist står han där med 10 nya UC men lånen han fick hjälpte han bara ett par månader.

Faktum är att samtliga storbanker hade kunnat hjälpa majoriteten av de skuldsatta ur denna sits men det vägrar och detta är riktigt tråkigt. Majoriteten hade aldrig mer satt sig i denna sits mer. Även om media vill framhäva annat så är faktan som sådan att ytterst få av skuldsatt är där pga spelmissbruk. Majoriteten hamnar i detta pga plötslig arbetslöshet, separation, skadestånd snarare än spelmissbruk och att man lever lyx på krediter.
Har man väl tagit denna resan pga att man var tvungen att betala vardagliga räkningar så sätter man sig aldrig i denna sits igen om man väl får chansen ur detta helvete!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp