• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

S

stef

Gäst
Poäng: 0
Undrar om alla som blir beviljade få sina pengar dagen efter? Märkligt att dom betala ut innan 13.00 så ska ju alltid pengarna komma samma dag vilken bank dom ändå betala till.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Återkoppling!
Skickade den 28:e in bild och elräkning direkt på deras webbsida. Ringde idag upp dem då jag inte hört någonting. Samtalet avbröts efter x antal signaler. Då till det positiva, efter 5 min. blev jag uppringd på den telefon jag hade ringt med (inte reg. på mig utan firmatelefon).
Det var Ludwig som ringde och jag förklarade då att jag inte hört någonting från dem. Han sa att det var tekniskt strul när man inte mailade bilderna utan bara la upp dem via deras sida. (Något de kommer åtgärda). Hade jag alltså inte ringt hade de blivit liggande.
Han förklarade att de hade planerat att starta upp i mars men efter mycket publicitet hade de beslutat att starta upp tidigare. Till alla er som fort ropar efter vargen efter minsta fel skall sägas att de flesta nystartade företag upplever någon form av "barnsjukdomar".
Jag mailade mitt kontonummer till dem och efter fem minuter fick ett mail tillbaka där det stod att jag blev beviljad 3.000:- och att utbetalningen gjorts från konto xxxxxxx och att pengarna skulle vara på mitt konto i eftermiddag alt. senast under morgondagen.

Ett oseriöst företag tar sig inte tid att besvara samtliga mailförfrågningar och argumentet att de är ett litet företag förstår jag överhuvudtaget inte? När de väl har fått balans i kapaciteten så ser jag ingen skillnad på att låna hos dem eller exempelvis Risicum.
Jag tror att ni som blivit nekade med en taxerad förvärvsinkomst över 200.000:- nog kan göra en ny ansökan nu. Ovan skrivna är självklart förtsatt att mina pengar är insatta senast imorgon, vilket jag återkommer om. /Martin

Pengarna var insatta på mitt konto i förmiddags!
 

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Telenom

Forslind: jag tycker smslånebolag endast ska använda sig av det telefonnummer man anger i ansökan och inget annat. Man kan ju ha flera telefonnummer i sitt namn (för t ex att tonårsbarnen får låna dessa telefoner inkl nummer) och inte vill man att ett lånebolag ska ringa upp ett barn eller annan och allra minst till det företag man arbetar på för även där kan ju en annan svara och man vet ju att folks nyfiikenhet har inga gränser...
Hej!
Jag förstår hur du menar. Men min poäng var att efter en usel växel där det bara gick fram x antal signaler började jag misströsta. Men så ringde de upp efter att de uppenbarligen sett missat samtal. Sedan gick ju processen via min angivna e-mail och de hade ju som sagt redan fått alla mina uppgifter förutom kontonummer. /Martin
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej Saveland!
Kan ni svara på var gränsen för underskott av kapital ligger, dvs är det max 10 000 kronor man får ha i underskott av kapital för att få beviljat? Naturligtvis måste ju inkomst och övrigt vara ok men funderar just på gränsen för underskott av kapital.

Jobbar i kontorslandsskap med flera stycken medarbetare och skulle tycka det känns pinsamt om ni ringer upp för man skäms ju lite när man är i den sits att man måste låna. Räcker det om man mailar in id-handling och kopia på faktura i ens namn? Känns lite pinsamnt även att begära kopia av anställningsbevis av arbetsgivaren då arbetsgivaren är nära bekant. Kan inte komma på att jag har en kopia av detta, men skulle det istället för anställningsbevis räcka med kopia av lönebesked eller det årsbesked man får via lönekontoret?

Tack på förhand!
Mia

Hej Mia!

Tack för att du ställer frågan här. Fördelen med det jämfört med om du mailar oss direkt som någon föreslog är ju att fler kan ta del av svaret, nackdelen är att det ibland kan ta lite längre tid innan vi ser frågan och hinner svara.

Vi har inte satt någon fast gräns för hur stort underskott av kapital vi godkänner då det egentligen i sig inte är en så intressant faktor. Det intressanta är hur stort underskottet är relativt din inkomst och hur det har uppstått. Har du ett väldigt stort underskott kommer det dock troligen drabba din möjlighet att få lån och risken blir betydligt större att du får avslag av vår automatiska kontroll.

I det läget är det alltid bäst att kontakta oss direkt så att vi kan göra en manuell bedömning. Självklart innebär inte en manuell bedömning automatiskt att en person blir godkänd, men vi har då möjligheten att få in mer information och kan göra en bättre bedömning av dina faktiska möjligheter att betala tillbaka genom att vi får en större förståelse för hur exempelvis underskottet har uppstått.

När det gäller samtal så försöker vi alltid ringa tillbaka om vi har ett missat samtal men självklart gör vi det diskret och märker vi att vi kommer till en växel så avbryter vi samtalet. Vi skulle aldrig ringa din arbetsgivare utan att du godkänner det.

När det gäller informationen som du skickar in så är det helt klart så att om vi kan få anställningsbevis eller lönespecifikationer så hjälper det vårt beslut om vi kan se att det kommer in regelbundna betalningar till ditt konto när vi manuellt granskar din ansökan.

Samtidigt är det frivilligt vad ni lämnar ifrån er, även om vi vid för litet underlag kan tvingas neka ett lån. Det vi främst behöver för att kunna ge ut ett lån om övriga siffror ser bra ut är en kopia av ID-handling och en räkning i ditt namn för att kunna verifiera adressen. Övrigt är för att underlägga vid en manuell granskning eller av säkerhetsskäl.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Undrar om alla som blir beviljade få sina pengar dagen efter? Märkligt att dom betala ut innan 13.00 så ska ju alltid pengarna komma samma dag vilken bank dom ändå betala till.

Hej Stef!

Vi håller på att samarbeta med vår bank för att få bättre information om in- och utbetalningstiderna. Detta då vi tycker att det verkar variera ganska mycket hur fort det går. Vissa personer har rapporterat att de har fått pengarna väldigt snabbt, medan andra har fått vänta till dagen därpå.

Samma sak gäller för våra Sparare där vi ibland får in pengarna på bara någon timme medan det i andra fall har tagit betydligt längre tid. Förhoppningsvis kommer vi få mer detaljerad information inom kort om hur lång tid det tar att göra överföringen till olika banker för att kunna delge er denna. Vi behöver dock lite mer statistik först för att kunna utreda detta.

Samtidigt arbetar vi självklart för att få fler alternativ för direktutbetalning till andra banker, men som vi har nämnt tidigare i tråden så är det en tidskrävande process.

Nu kommer vi ta paus här från forumet under helgen och tittar in igen på måndag och ser om vi har fått några fler frågor. Helgen kommer vi spendera med att komma ikapp med de sista verifikationerna och förbereda utbetalningar åt dem som blivit beviljade lån sent idag exempelvis.

Trevlig helg på er alla!

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack1

Hej Mia!

Tack för att du ställer frågan här. Fördelen med det jämfört med om du mailar oss direkt som någon föreslog är ju att fler kan ta del av svaret, nackdelen är att det ibland kan ta lite längre tid innan vi ser frågan och hinner svara.

Vi har inte satt någon fast gräns för hur stort underskott av kapital vi godkänner då det egentligen i sig inte är en så intressant faktor. Det intressanta är hur stort underskottet är relativt din inkomst och hur det har uppstått. Har du ett väldigt stort underskott kommer det dock troligen drabba din möjlighet att få lån och risken blir betydligt större att du får avslag av vår automatiska kontroll.

I det läget är det alltid bäst att kontakta oss direkt så att vi kan göra en manuell bedömning. Självklart innebär inte en manuell bedömning automatiskt att en person blir godkänd, men vi har då möjligheten att få in mer information och kan göra en bättre bedömning av dina faktiska möjligheter att betala tillbaka genom att vi får en större förståelse för hur exempelvis underskottet har uppstått.

När det gäller samtal så försöker vi alltid ringa tillbaka om vi har ett missat samtal men självklart gör vi det diskret och märker vi att vi kommer till en växel så avbryter vi samtalet. Vi skulle aldrig ringa din arbetsgivare utan att du godkänner det.

När det gäller informationen som du skickar in så är det helt klart så att om vi kan få anställningsbevis eller lönespecifikationer så hjälper det vårt beslut om vi kan se att det kommer in regelbundna betalningar till ditt konto när vi manuellt granskar din ansökan.

Samtidigt är det frivilligt vad ni lämnar ifrån er, även om vi vid för litet underlag kan tvingas neka ett lån. Det vi främst behöver för att kunna ge ut ett lån om övriga siffror ser bra ut är en kopia av ID-handling och en räkning i ditt namn för att kunna verifiera adressen. Övrigt är för att underlägga vid en manuell granskning eller av säkerhetsskäl.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]

Tack för utförligt svar!
Mia
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
till Kryss

Nej jag jobbar verkligen inte åt Savelend utan försöker som alla andra här inne att på något sätt komma ut ur det här ekorrhjulet och med seriösa förlängningsmöjligheter så blir det lite luftigare under månaden och gör att man kan stoppa in pengarna på en annan faktura och kanske stryka ett streck över den krediten... Däremot är jag grymt trött på just TB som jag skrev om, de blir bara jobbigare o jobbigare så jag hoppas innerligt att Save an matcha dessa och helst ta över. För som jag skrev har jag blivit bra bemött även om det då inte var klart med min egen ansökan.

Tror nog det märks rätt bra när det är anställda som är inne och skriver... men du tolkade väl på ditt sätt kryss.

Jag hoppas att det kommer många nya aktörer med bra villkor och allra helst med enkla lån utan UC på 20-30 000 kr under 1-2 år som gör att vi har möjligheten att komma ifatt lite.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tar inte ni kreditupplysning??då borde det stå där var man bor någonstans.
varför skall ni har räkningar.verkar lite konstigt kan jag tycka.



Hej Mia!

Tack för att du ställer frågan här. Fördelen med det jämfört med om du mailar oss direkt som någon föreslog är ju att fler kan ta del av svaret, nackdelen är att det ibland kan ta lite längre tid innan vi ser frågan och hinner svara.

Vi har inte satt någon fast gräns för hur stort underskott av kapital vi godkänner då det egentligen i sig inte är en så intressant faktor. Det intressanta är hur stort underskottet är relativt din inkomst och hur det har uppstått. Har du ett väldigt stort underskott kommer det dock troligen drabba din möjlighet att få lån och risken blir betydligt större att du får avslag av vår automatiska kontroll.

I det läget är det alltid bäst att kontakta oss direkt så att vi kan göra en manuell bedömning. Självklart innebär inte en manuell bedömning automatiskt att en person blir godkänd, men vi har då möjligheten att få in mer information och kan göra en bättre bedömning av dina faktiska möjligheter att betala tillbaka genom att vi får en större förståelse för hur exempelvis underskottet har uppstått.

När det gäller samtal så försöker vi alltid ringa tillbaka om vi har ett missat samtal men självklart gör vi det diskret och märker vi att vi kommer till en växel så avbryter vi samtalet. Vi skulle aldrig ringa din arbetsgivare utan att du godkänner det.

När det gäller informationen som du skickar in så är det helt klart så att om vi kan få anställningsbevis eller lönespecifikationer så hjälper det vårt beslut om vi kan se att det kommer in regelbundna betalningar till ditt konto när vi manuellt granskar din ansökan.

Samtidigt är det frivilligt vad ni lämnar ifrån er, även om vi vid för litet underlag kan tvingas neka ett lån. Det vi främst behöver för att kunna ge ut ett lån om övriga siffror ser bra ut är en kopia av ID-handling och en räkning i ditt namn för att kunna verifiera adressen. Övrigt är för att underlägga vid en manuell granskning eller av säkerhetsskäl.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp