S
stef
Gäst
Poäng: 0
Undrar om alla som blir beviljade få sina pengar dagen efter? Märkligt att dom betala ut innan 13.00 så ska ju alltid pengarna komma samma dag vilken bank dom ändå betala till.
Återkoppling!
Skickade den 28:e in bild och elräkning direkt på deras webbsida. Ringde idag upp dem då jag inte hört någonting. Samtalet avbröts efter x antal signaler. Då till det positiva, efter 5 min. blev jag uppringd på den telefon jag hade ringt med (inte reg. på mig utan firmatelefon).
Det var Ludwig som ringde och jag förklarade då att jag inte hört någonting från dem. Han sa att det var tekniskt strul när man inte mailade bilderna utan bara la upp dem via deras sida. (Något de kommer åtgärda). Hade jag alltså inte ringt hade de blivit liggande.
Han förklarade att de hade planerat att starta upp i mars men efter mycket publicitet hade de beslutat att starta upp tidigare. Till alla er som fort ropar efter vargen efter minsta fel skall sägas att de flesta nystartade företag upplever någon form av "barnsjukdomar".
Jag mailade mitt kontonummer till dem och efter fem minuter fick ett mail tillbaka där det stod att jag blev beviljad 3.000:- och att utbetalningen gjorts från konto xxxxxxx och att pengarna skulle vara på mitt konto i eftermiddag alt. senast under morgondagen.
Ett oseriöst företag tar sig inte tid att besvara samtliga mailförfrågningar och argumentet att de är ett litet företag förstår jag överhuvudtaget inte? När de väl har fått balans i kapaciteten så ser jag ingen skillnad på att låna hos dem eller exempelvis Risicum.
Jag tror att ni som blivit nekade med en taxerad förvärvsinkomst över 200.000:- nog kan göra en ny ansökan nu. Ovan skrivna är självklart förtsatt att mina pengar är insatta senast imorgon, vilket jag återkommer om. /Martin
Hej!Forslind: jag tycker smslånebolag endast ska använda sig av det telefonnummer man anger i ansökan och inget annat. Man kan ju ha flera telefonnummer i sitt namn (för t ex att tonårsbarnen får låna dessa telefoner inkl nummer) och inte vill man att ett lånebolag ska ringa upp ett barn eller annan och allra minst till det företag man arbetar på för även där kan ju en annan svara och man vet ju att folks nyfiikenhet har inga gränser...
Hej Saveland!
Kan ni svara på var gränsen för underskott av kapital ligger, dvs är det max 10 000 kronor man får ha i underskott av kapital för att få beviljat? Naturligtvis måste ju inkomst och övrigt vara ok men funderar just på gränsen för underskott av kapital.
Jobbar i kontorslandsskap med flera stycken medarbetare och skulle tycka det känns pinsamt om ni ringer upp för man skäms ju lite när man är i den sits att man måste låna. Räcker det om man mailar in id-handling och kopia på faktura i ens namn? Känns lite pinsamnt även att begära kopia av anställningsbevis av arbetsgivaren då arbetsgivaren är nära bekant. Kan inte komma på att jag har en kopia av detta, men skulle det istället för anställningsbevis räcka med kopia av lönebesked eller det årsbesked man får via lönekontoret?
Tack på förhand!
Mia
Undrar om alla som blir beviljade få sina pengar dagen efter? Märkligt att dom betala ut innan 13.00 så ska ju alltid pengarna komma samma dag vilken bank dom ändå betala till.
Hej Mia!
Tack för att du ställer frågan här. Fördelen med det jämfört med om du mailar oss direkt som någon föreslog är ju att fler kan ta del av svaret, nackdelen är att det ibland kan ta lite längre tid innan vi ser frågan och hinner svara.
Vi har inte satt någon fast gräns för hur stort underskott av kapital vi godkänner då det egentligen i sig inte är en så intressant faktor. Det intressanta är hur stort underskottet är relativt din inkomst och hur det har uppstått. Har du ett väldigt stort underskott kommer det dock troligen drabba din möjlighet att få lån och risken blir betydligt större att du får avslag av vår automatiska kontroll.
I det läget är det alltid bäst att kontakta oss direkt så att vi kan göra en manuell bedömning. Självklart innebär inte en manuell bedömning automatiskt att en person blir godkänd, men vi har då möjligheten att få in mer information och kan göra en bättre bedömning av dina faktiska möjligheter att betala tillbaka genom att vi får en större förståelse för hur exempelvis underskottet har uppstått.
När det gäller samtal så försöker vi alltid ringa tillbaka om vi har ett missat samtal men självklart gör vi det diskret och märker vi att vi kommer till en växel så avbryter vi samtalet. Vi skulle aldrig ringa din arbetsgivare utan att du godkänner det.
När det gäller informationen som du skickar in så är det helt klart så att om vi kan få anställningsbevis eller lönespecifikationer så hjälper det vårt beslut om vi kan se att det kommer in regelbundna betalningar till ditt konto när vi manuellt granskar din ansökan.
Samtidigt är det frivilligt vad ni lämnar ifrån er, även om vi vid för litet underlag kan tvingas neka ett lån. Det vi främst behöver för att kunna ge ut ett lån om övriga siffror ser bra ut är en kopia av ID-handling och en räkning i ditt namn för att kunna verifiera adressen. Övrigt är för att underlägga vid en manuell granskning eller av säkerhetsskäl.
Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
Hej Mia!
Tack för att du ställer frågan här. Fördelen med det jämfört med om du mailar oss direkt som någon föreslog är ju att fler kan ta del av svaret, nackdelen är att det ibland kan ta lite längre tid innan vi ser frågan och hinner svara.
Vi har inte satt någon fast gräns för hur stort underskott av kapital vi godkänner då det egentligen i sig inte är en så intressant faktor. Det intressanta är hur stort underskottet är relativt din inkomst och hur det har uppstått. Har du ett väldigt stort underskott kommer det dock troligen drabba din möjlighet att få lån och risken blir betydligt större att du får avslag av vår automatiska kontroll.
I det läget är det alltid bäst att kontakta oss direkt så att vi kan göra en manuell bedömning. Självklart innebär inte en manuell bedömning automatiskt att en person blir godkänd, men vi har då möjligheten att få in mer information och kan göra en bättre bedömning av dina faktiska möjligheter att betala tillbaka genom att vi får en större förståelse för hur exempelvis underskottet har uppstått.
När det gäller samtal så försöker vi alltid ringa tillbaka om vi har ett missat samtal men självklart gör vi det diskret och märker vi att vi kommer till en växel så avbryter vi samtalet. Vi skulle aldrig ringa din arbetsgivare utan att du godkänner det.
När det gäller informationen som du skickar in så är det helt klart så att om vi kan få anställningsbevis eller lönespecifikationer så hjälper det vårt beslut om vi kan se att det kommer in regelbundna betalningar till ditt konto när vi manuellt granskar din ansökan.
Samtidigt är det frivilligt vad ni lämnar ifrån er, även om vi vid för litet underlag kan tvingas neka ett lån. Det vi främst behöver för att kunna ge ut ett lån om övriga siffror ser bra ut är en kopia av ID-handling och en räkning i ditt namn för att kunna verifiera adressen. Övrigt är för att underlägga vid en manuell granskning eller av säkerhetsskäl.
Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]