• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån Pjum?

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Även lovat kreditkort nu under ett års tid cirka som dom ju skrev skulle lanseras snart, men icke.
Som jag alltid brukar säga: Pengarna är slut.
Alla som tog lånet hamnade väl hos inkasso med långa avbetalningsplaner så dom har väl inte fått in något.
Tycker dom verkat helt värdelösa sedan start jag.
Vilken inkasso?Jag fick inget..Jag betalade Pjum regelbundet...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Vilken inkasso?Jag fick inget..Jag betalade Pjum regelbundet...
Men jag vet väldigt många oavsett vad som hamnat hos inkasso efter lån hos dom.
Någon anledning brukar det väl också finnas till att företag lovar lansering av saker och så vidare men inte kommer igång. 8-9 gånger av 10 är det som jag brukar säga…pengarna slut! ;)
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Någon som kan logga in på pjum? Har inte kunnat logga in på ca 1-2 veckor och kan inte kontakta dom heller…
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
334
Mottagna reaktioner
42
Poäng
167
Någon som kan logga in på pjum? Har inte kunnat logga in på ca 1-2 veckor och kan inte kontakta dom heller…
Kunde logga in för en vecka sedan. Nu går det inte. Om man testar ansöka står det att underhållsarbete pågår och att de är tillbaka snart.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Uppdaterar tråden lite med ny info.
Min vän fick sitt pjum lån uppsagt och det hamnade hos ett inkasso bolag som hette Cready. Hon skulle skicka till dem idag ang avbetalningsplan. Återkommer om hur det går :)
 

Filleman

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Augusti 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Uppdaterar tråden lite med ny info.
Min vän fick sitt pjum lån uppsagt och det hamnade hos ett inkasso bolag som hette Cready. Hon skulle skicka till dem idag ang avbetalningsplan. Återkommer om hur det går :)
Mitt hamnade på sergel
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Mitt hamnade på sergel
Hon fick brev på kivra igår hos detta bolag så de kanske har bytt eller använder sig av fler :) aldrig hört talas om detta faktiskt, så återstår o se om de är tillmötesgående eller inte.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Mitt gick över från Divide till Pjum i Oktober. Inget inkasso ännu. Slutade betala i Augusti och har inte betalat varken Pjum eller Divide sen dess på 5.5 månader.

Dom har heller inte rapporterat in någon skuld till betalplan för skuldsanering trots påminnelser. Men jag får fortfarande räkningar och påminnelser av dom på mailen. Märkliga typer
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Hon fick svar igår av Cready, totala skuld 9072kr, avbetalningsplan 1000kr/månaden i 4 månader, därefter 1600kr/mån tills skulden är slut. :)
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Mitt gick över från Divide till Pjum i Oktober. Inget inkasso ännu. Slutade betala i Augusti och har inte betalat varken Pjum eller Divide sen dess på 5.5 månader.

Dom har heller inte rapporterat in någon skuld till betalplan för skuldsanering trots påminnelser. Men jag får fortfarande räkningar och påminnelser av dom på mailen. Märkliga typer
Nu har en till faktura förfallit. Inte betalat Augusti - September - Oktober - November - December - Januari, men får faktura varje månad.

Fortfarande inte uppsagt lån eller att det har gått till inkasso trots 6 missade fakturor. Dom verkar inte heller vara intresserade av rapportera in skulden till skuldsaneringen fast påminnelser utskickats ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp