• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån Pjum?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EJP91

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Mars 2015
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Det jag stör mig på är att man fick godkänt på skärmen sen inge mail eller sms..
De svarade att de kollar på vad som hänt men inget om man verkligen blev godkänd eller något annat.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
10 kkr / 40 mille = 4000 lån (om de väljer att helt tömma bolagens kassor). Inte särskilt många lån, om man ska vara en seriös aktör. Vidare kan de inte ta olika bolags kassor hur som helst,.. och de bör ju även ha pengar till löner etc.
Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Bekräfta från min bank att kommer eftermiddag
 

Bilagor

  • 594A9AF6-7410-4E78-AC0E-81AD8EDDDF4B.jpeg
    594A9AF6-7410-4E78-AC0E-81AD8EDDDF4B.jpeg
    67.9 KB · Visningar: 206

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Tror det är dags för lite pausmusik igen i väntan på pengarna :p

 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?

Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
Du får göra läxan med kalkylen. Ex vad får de sålt en inkassofaktura för osv. Vad blir bolaget värt med kundstock. Det är svårt med företagsekonomi men om du räknar på det i lugn och ro.
 

EJP91

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Mars 2015
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Det jag stör mig på är att man fick godkänt på skärmen sen inge mail eller sms..
De svarade att de kollar på vad som hänt men inget om man verkligen blev godkänd eller något annat.
Hej,

Vi har hittat problemet och räknar med att lösa det imorgon eftermiddag.

Team at Pjum
BANQ AB
Kommendörsgatan 30
114 48 Stockholm
_______________________________
Maila till de i lördags när jag inte kunde logga in efter ansökan i fredags.

Detta fick jag precis till mig gällande inloggningar som ej fungerar o de som ej fått sms.
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
Ja....you will receive your money by tomorrow noon så 7.30 som många sagt har ändrats till 12...vi får se helt enkelt men än så länge har ju inte 3 bankdagar överskridits.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp