• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt Smslån? FlexFinans

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!
Nej, jag frågade konkret om de tog UC och fick beskedet att de gör de inte. (Skulle aldrig låna en tusenlapp för att få en registrerad förfrågan på min UC). Har inte fått hem någon kopia så vet ej vilken eller om de alls använder sig av kreditupplysningsföretag. Det skall sägas att enligt min vetskap är det bara Mobillån som tar UC inga andra snabblåneföretag.
/
Martin
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Sorry

Ber om ursäkt, visste inte om den regeln. Förutsatte att personer själva kunde ta reda på sådan fakta. Sedan behöver du ju inte få hjärnblödning, tänk på blodtrycket!
Mvh
Martin
 

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
För många snabblån

Håller med till fullo. Ska den här typen av lån finnas ska det vara ett fåtal enstaka under stark kontroll. Dom ska kolla av med varandra vilka lån som finns och en kund ska inte kunna ta hur stora lån som helst.

Det är en katastrof att det blir fler och i framtiden kommer var och varannan person ha en hög med betalningsanmärkningar på grund av sånt här elände om inget görs. Kronofogden borde definitivt sluta handlägga sms-låne-bolagens fakturor, då skulle dom tvingas lägga ner eller låna ut max en tusenlapp eller så. Det vore det bästa. Och alla som drabbats av ockret skulle få sina anmärkningar borttagna. Ser inget skäl att staten ska göda dessa hemska sms-lån med att hjälpa till att driva in dom till ockerräntor.

Är ni medvetna om att ni är inne på en sida där folk i tid och otid efterfrågar NYA sms-lån?
Jag håller helt med om att det kan locka mindre ekonomiskt sinnade personer till fördärv men att tro att farbror Staten skulle gå in och exkludera låneföretag som är godkända av FI att få använda sig av lagens regelverk gällande indrivning av skuld är ju bara löjligt. Däremot borde det vara förbjudet att bevilja lån till människor med bet.anmärkningar samt borde de vara förpliktigade till att göra en större kontroll på hur gäldenärens finansiella situation ser ut i realtid innan lån beviljas. Om inte dessa kriterier uppfylls skulle heller inte skulden vara giltig! Det tycker jag är en bättre lösning, då skulle minsann lånegivarna tänka både en och två ggr innan de beviljade lån!
/Martin
 
Senast redigerad av en moderator:

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Såå...har någon lånat här och kan bekräfta att dom funkar och inte tar UC?

1000kr gratis i 30 dagar kan inte bli bättre...alla som tycker det är oseriöst kan ju fortsätta låna 1000kr för 350kr avgift hos dom gamla smslåneföretagen istället.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har lånat hos Onlinecreditservice 1000 30dagar återbetalade 1000 och 2000 30dagar återbetalade 2375. Fungerade alldeles utmärkt ingen UC.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Tack för ett bra svar! :) Tyvärr måste jag undra om dessa verkligen är samma som Onlinecreditsevice?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Seriöst?

11. Ansökan. I det fall kunden ej uppfyller de ansökningskrav som anges på vår förstasida (minst 20 år, inga betalningsanmärkningar samt en taxerad inkomst om minst 200000 kr per år) har kreditgivaren rätt att faktuera kunden en avgift om 60 kr inklusive MOMS. Avgiften skall betalas 30 dagar från fakturadatum.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fungerar inte!!!

Fungerar inte, de behöver upp till 24 timmar för att ge svar på kreditansökan om 1000 kronor man kunde tro att jag ansökte om 100.000. Hos flertalet andra får man svar ganska omgående varför behöver de 24 timmar?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ansökte på båda sidorna fick bara insättning från den ena då jag frågade varför fick jag till svar: Vi är samma företag och det går bara att ha ett lån samtidigt. MVH Kundtjänst. Konstigt hade mejlkonversation med båda sidor att de inte skrev det från början.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
lånat

de spelar ingen roll om det bara är seriösa aktörer kvar. Vi måste ju ändå låna av nya aktörer eftersom vi är fast
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp