• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

NykterSpelare´s väg ur träsket

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Det är viktigaste att du har slutat spela och hoppas du börjar aldrig göra det igen. Du kan försöka kämpa vidare så klart. Det vore bra att följa plan som LånaUtanPapper föreslagit men du behöver inte söka skuldsanering om du inte vill.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Det är viktigaste att du har slutat spela och hoppas du börjar aldrig göra det igen. Du kan försöka kämpa vidare så klart. Det vore bra att följa plan som LånaUtanPapper föreslagit men du behöver inte söka skuldsanering om du inte vill.
Absolut, och det känner jag att jag har kontroll och verktyg så länge jag följer programmet.
Jag kommer att köra på med min ursprungliga plan till början men noga följa upp och omvärdera besluten efter vägen, och jag tror inte KFM ser försök att klara det son något negativt.
Sedan har jag det med övervärde i lägenheten och om det är möjligt så vill vi inte flytta i nuläget då det skulle öka våra kostnader ännu mer med en hyresrätt.
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Tänker lite på min situation jag är med ny här taggad på att kriga går runt. Har ca 1,37 i skuld. Snitt inkomst dom senaste 3åren med lite övertid semester ersättning, atbetstidskonto osv, iofs sista året med jämkning. Har jag snitt på 41500kr netto in.
lån och hyra telefon bilförsäkring 28700kr ut.
Man vill ju inte släppa de, går ju ändå runt och tänker lite ksk nåt extra jobb. Har sökt sanering men lär väll inte få. Men tänkte lämnar in har man möjlighet och bli skuldfri på 5år så är de ju en chans. Men annars fortsätter jag försöka själv vända skutan och inte släppa nåt. Fått massa input här så gjort en plan för mig och för första gången förstått hur illa de är, inte sett de innan själv, gått i 300km/h livet, sen får man se hur de går. En dag i taget. Lycka till med ditt ska följa dig. Hakan i bröstet bara och framåt
 

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Tänker lite på min situation jag är med ny här taggad på att kriga går runt. Har ca 1,37 i skuld. Snitt inkomst dom senaste 3åren med lite övertid semester ersättning, atbetstidskonto osv, iofs sista året med jämkning. Har jag snitt på 41500kr netto in.
lån och hyra telefon bilförsäkring 28700kr ut.
Man vill ju inte släppa de, går ju ändå runt och tänker lite ksk nåt extra jobb. Har sökt sanering men lär väll inte få. Men tänkte lämnar in har man möjlighet och bli skuldfri på 5år så är de ju en chans. Men annars fortsätter jag försöka själv vända skutan och inte släppa nåt. Fått massa input här så gjort en plan för mig och för första gången förstått hur illa de är, inte sett de innan själv, gått i 300km/h livet, sen får man se hur de går. En dag i taget. Lycka till med ditt ska följa dig. Hakan i bröstet bara och framåt
Härligt att höra att du stannat upp och kör en dag i taget.
På ett eller annat sätt löser det alltid sig
Alltid bra att göra en ordentlig inventering av ekonomin, även av sig själv med för den delen.
 

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Har en fråga angående att ansöka skuldsanering.
Om man söker och inte blir beviljad, blir de någon anmärkning eller något då?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Har en fråga angående att ansöka skuldsanering.
Om man söker och inte blir beviljad, blir de någon anmärkning eller något då?

Har en kompis som gjorde en ogenomtänkt ansökan, vilket hon fått lida av.
Hon jobbar inom yrke som gör säkerhetskontroller och där syns ansökan, vilket gör att hon nekas jobb inom sin bransch.
 

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Då vart det ännu mer att fundera på.
Går det att säga något om hur mpnga som får inledande som blir nekade sen?
 

MALINDER

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Då vart det ännu mer att fundera på.
Går det att säga något om hur mpnga som får inledande som blir nekade sen?
Nej, det är mycket som väger in i det beslutet. Skälighet, hur gamla skulderna är, att man gjort allt man kan för att lösa situationen… Ja, listan kan göras lång.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Då vart det ännu mer att fundera på.
Går det att säga något om hur mpnga som får inledande som blir nekade sen?
Senaste året var det väl drygt 40% av alla som ansökte som fick skuldsanering tillslut. Skulle tro att många blir nekade direkt men risken finns under hela tiden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp