• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nu kan man se hur mycket man får tillbaka på skatten!

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Någon som vet hur lång tid det tar för kronofogden att göra utmätning?? Jag undrar om jag hinner få mina pengar eller om dom kommer gå till kronofogden?? Har ännu inte fått några brev från kronofogden men är snart där vet jag.. Tror att dom första kommer i slutet på denna månaden! Någon som vet hur lån tid det kommer att ta för dom sedan??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

vinter

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 December 2012
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Mitt har tagit ca 2 månader och meningen var att utmätningen skulle skett nu i april men har löst skulden. Har du fått delgivning än?
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
om man väljer att redan skicka in deklarationen via e-leg. Betyder det att den nya inkomsten kommer börja gälla, ex. i UC? om inte när börjar det synas i UC den nya inkomsten?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
UC redovisar inkomstuppgifter för de två senaste inkomståren. När Skatteverket har godkänt din deklaration får UC dina inkomstuppgifter.

Detta sker normalt sett tre gånger om året

juni (allmän deklarationen, elektroniskt inlämnad)
augusti (allmän deklarationen, via papper)
november/december (Särskild deklarationen)

Så tidigast i juni syns din inkomst från 2012
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Din inkomst uppdateras när skatteverket har godkänt deklarationen, dvs tidigast runt midsommar.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Hej!! Nej Vinter den har jag inte fått ännu!! Ännu är inget hos inkasso men snart kommer nog den första delgivningen!! Vad tror ni om mina chanser att hinna få skattepengarna? Tror ni dom hinner ta dom?
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
För två år sedan så hade jag skuld hos KF och det som skedde då var att dagen innan jag skulle få utbetalning så tog KF pengarna. Jag har för mig att jag skulle få dem den 10:e juni och kronofogden tog dem den 9:e. Man kunde se det på sitt skattekonto där det stod om utbetalningar att de skulle tas.

Får man utmätning så kommer de att ta pengarna och att förhala i tre månader känns ju spontant sätt svårt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Wow har du huslån som gör att du får tillbaka så mycket??

Nä har andra skulder på runt 480.000 men det är skulder jag klarar utan problem ändå. jag har hus också men de ränteavdragen står på min man
Så bara smslånen är borta så ska jag börja beta ner mindra andra lån snabbare med
Många ligger på avbetalning hos inkasso nu så tufft fram till juni men det ska gå
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Ah typiskt.. Hade varit bra med dom pengarna ju:(
 

vinter

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 December 2012
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Har du inte fått inkasso än så tror jag du har god chans att hinna få skatten själv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp