• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Gå ut i media, gör ett delbart inlägg på Facebook som sprids dvs om du inte vill vara anonym
25000 extra låter helt galet!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Gå ut i media, gör ett delbart inlägg på Facebook som sprids dvs om du inte vill vara anonym
25000 extra låter helt galet!
Tror knappast man vill gå ut i media eller på Facebook om att man inte betalat inkasso på typ 6 månader..
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Tror knappast man vill gå ut i media eller på Facebook om att man inte betalat inkasso på typ 6 månader..
Nä det vill man väl inte direkt. Jag tycker dock det är helt åt skogen att ett inkassobolag skall kunna hålla folk gisslan och stänga av och på el.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nä det vill man väl inte direkt. Jag tycker dock det är helt åt skogen att ett inkassobolag skall kunna hålla folk gisslan och stänga av och på el.
Jag vet inte vad dom får och inte får, men dom brukar vilja göra rätt. Kan tänka mig att dom tycker det verkar läge att kräva betalning på allt eftersom det inte betalts tidigare och måste ju varit frågan om många tillfällen.
Hade du någon granne som du kan få hyra in maten i kylen hos?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Jag vet inte vad dom får och inte får, men dom brukar vilja göra rätt. Kan tänka mig att dom tycker det verkar läge att kräva betalning på allt eftersom det inte betalts tidigare och måste ju varit frågan om många tillfällen.
Hade du någon granne som du kan få hyra in maten i kylen hos?
Fast det är ju inte elkostnader. Varför skall ett inkassobolag få bestämma om elen bara för att man inte betalar deras otroligt skeva kostnader. Alltså typ 1200 kronor för att vända ett papper.

Nej så goda vänner har jag inte i huset. Vi känner inte varandra riktigt.
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Få tag på ett gäng powerbanks om du inte har och hitta ställen att ladda på under dagen för att kunna använda mindre enheter. Givetvis svårt med kyl och frys. Ett alternativ, men förmodligen hälsovådligt att byta ut kyl och frys till gasoldrivna pjäser i en lägenhet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast det är ju inte elkostnader. Varför skall ett inkassobolag få bestämma om elen bara för att man inte betalar deras otroligt skeva kostnader. Alltså typ 1200 kronor för att vända ett papper.

Nej så goda vänner har jag inte i huset. Vi känner inte varandra riktigt.

Kostnaderna faller nog rakt ur lag och är inte deras hittepå, delar av de pengarna är det nog elbolaget som ligger ute med också.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Få tag på ett gäng powerbanks om du inte har och hitta ställen att ladda på under dagen för att kunna använda mindre enheter. Givetvis svårt med kyl och frys. Ett alternativ, men förmodligen hälsovådligt att byta ut kyl och frys till gasoldrivna pjäser i en lägenhet.
Rätt smart ändå. Tack för tipset.
 

Alexandra

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
31
Poäng
136

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Kostnaderna faller nog rakt ur lag och är inte deras hittepå, delar av de pengarna är det nog elbolaget som ligger ute med också.
I realiteten är det ju ingen som ligger ute med några pengar alls iofs. Min poäng kvarstår. Inget inkassobolag skall ha mandat att bestämma på och avslagning av el.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp