• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
I Sverige har vi bland det bästa skyddsnätet man kan ha för människor som faller. OM man väljer söka och ta tag i problemen.
1. Om kroppen inte fungerar så tar man hjälp av anhöriga eller diverse myndigheter som hjälper en med vardagen.
2. Om du har ångest så får man ta CBDolja eller läkemedel eller lära sig hantera den med hjälp av en duktig och utbildad människa.
3. Att du har ansvar över barn tillsammans med någon annan (antar jag av dina tidigare poster) går också att få hjälp och avlastning med om det belastar dig så hemskt mycket i ditt mående åt det negativa hållet.
Återigen så gäller det att använda dom fördelarna vi har i detta land. Men väljer man att pissa på hjälpen som finns och bara vara negativ. Ja då kan det gå denna väg.

4. ang att du inte har utrustning, då kanske man inte ska plugga (?) samt, om jag skulle komma ihåg att ansöka om bostadsbidrag? Ja, om jag var beroende av det så ja. Jag har sätter notiser när saker närmar sig förändringar. Elavtal, försäkringar, medmera! Ett tips :)
Jag bara läser massa floskler om saker som du garanterat aldrig varit utsatt för själv. Man ska vara väldigt försiktig med sin information när man inte vet någonting om hur det är i verkliga livet. Prova på så får vi se hur tuff och redig du är. Du hade klarat dig i 5 minuter. Så jag föreslår att du tar det väldigt lugnt med dina historier om vad DU hade gjort hemma i din tända lägenhet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Fint skrivet. Jag tänker också att det finns ofta mycket man inte vet kring en situation, och ofta så har den som är i nöd redan försökt lösa det på alla möjliga sätt innan man hamnar i denna stress. Jag håller också med ts om att det finns brister i våra skyddsnät. Jag önskar att man kunde hjälpa på nåt sätt men det verkar inte enkelt.
Jag såg att du även frågat vad det är jag behöver hjälp med. Rena lösningar. Jag har fått en sådan. Jag vet inte hur det går med den men jag ska försöka iaf. Det handlar helt enkelt om att skaffa nytt avtal. Det är där jag är.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
I Sverige har vi bland det bästa skyddsnätet man kan ha för människor som faller. OM man väljer söka och ta tag i problemen.
1. Om kroppen inte fungerar så tar man hjälp av anhöriga eller diverse myndigheter som hjälper en med vardagen.
2. Om du har ångest så får man ta CBDolja eller läkemedel eller lära sig hantera den med hjälp av en duktig och utbildad människa.
3. Att du har ansvar över barn tillsammans med någon annan (antar jag av dina tidigare poster) går också att få hjälp och avlastning med om det belastar dig så hemskt mycket i ditt mående åt det negativa hållet.
Återigen så gäller det att använda dom fördelarna vi har i detta land. Men väljer man att pissa på hjälpen som finns och bara vara negativ. Ja då kan det gå denna väg.

4. ang att du inte har utrustning, då kanske man inte ska plugga (?) samt, om jag skulle komma ihåg att ansöka om bostadsbidrag? Ja, om jag var beroende av det så ja. Jag har sätter notiser när saker närmar sig förändringar. Elavtal, försäkringar, medmera! Ett tips :)
Det mesta är bra i Sverige men jag har personliga erfarenheter av barn- och vuxenpsyk och önskar ingen att uppleva samma men tyvärr så är det fler som har dåliga erfarenheter av psykvården.
Jag tror inte att det är resurser som fattas utan många jag mött struntar i dig som patient och hur det går för dig eller den anhörige. Starka och beroendeframkallande mediciner skrivs ut utan kontroll. Tid för samtal finns inte eller erbjuds inte Utan det är medicinering som gäller. Hade kämpat länge att få tag på överläkare som skrev ut medicin men utan resultat för hon hade för mkt att göra. Till slut fanns det inget val än ringa och meddela att jag kommer gå ut i media och berätta allt vi varit med om! Hann knappt lägga på och sätta mig på köksstolen förrän överläkare ringde. Önskar att jag hade anmält men jag var totalt nedbruten av allt ansvar som lämnas över till de anhöriga. Den personen detta gällde lever tyvärr inte längre, dog bara 39 år gammal, men hade han blivit lyssnad på när han ropade på hjälp så hade han levt
Finns så klart bra personal också men det ska inte vara lotten som avgör om man får bra hjälp eller inte.
Sen har barn-och ungdomspsykiatrin havererat. Det är kö på minst tre år för att ens komma och träffa ngn. Det är fruktansvärt.
Så där håller jag inte med dig tyvärr, att man får räkna med att få hjälp av en duktig och utbildad människa.
Har du inte anhöriga som orkar strida och slåss för din rätt att få hjälp är du rökt.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Jag bara läser massa floskler om saker som du garanterat aldrig varit utsatt för själv. Man ska vara väldigt försiktig med sin information när man inte vet någonting om hur det är i verkliga livet. Prova på så får vi se hur tuff och redig du är. Du hade klarat dig i 5 minuter. Så jag föreslår att du tar det väldigt lugnt med dina historier om vad DU hade gjort hemma i din tända lägenhet.

"Verkliga livet". Du lever i en förnekelse.. Nu är elen bruten och DU insåg verkligheten. Sanningen svider. Kan lova jag varit i den sits du är. När jag var ung blev jag avhyst av kronofogden som bytte lås. För jag inte betalade hyra. Elen kopplades ifrån och jag gick då ner i trapphuset och startade den efter osv. Åkte dit mer på det. Så ja, been there done that.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Men det var ju du som tyckte att det hjälpts färdigt och tänkte stänga tråden? Eller har jag fel?
Tråden kommer låsas snart får jag en känsla av. Det händer när en tråd börjar spåra ut vilket denna är på väg att göra.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Jag såg att du även frågat vad det är jag behöver hjälp med. Rena lösningar. Jag har fått en sådan. Jag vet inte hur det går med den men jag ska försöka iaf. Det handlar helt enkelt om att skaffa nytt avtal. Det är där jag är.
Jag förstår. Håller tummarna och återkommer om jag kommer på nåt.
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Har du verkligen inga i ditt umgänge som kan hjälpa dig??
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp