• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

N

Närskavihatur

Gäst
Poäng: 0
I mitten av mars sökte vi bolån hos Nordax pga vårt enorma skuldberg som jag tidigare skrivit om. i skickade in papper, svarade på frågor det togs uc, vi skickade in amorteringsunderlag osv. Efter att ha väntat och väntat fick vi mejl att vår handläggare var sjukskriven. Jag ringer då och får en ny handläggare som vill ha mer papper och verifikation av våra löner som vi skickar in... Nu har det gått 2 veckor utan respons jag försöker få tag på handläggaren men får bara "Tyvärr är inte handläggaren du söker på plats", jag har mejlat och ringt...
Det finns utrymme att låna ca 500tusen på huset enligt Nordax mäklare som var här och värderade.
Jag har försökt nå kundtjänst igen men dom stänger kl 15 trots att det står 17 på hemsidan. Jag vill ju inte ringa från jobbet.
Ska vi behöva söka oss någon annanstans? Hur hade ni gjort? Alltså jag orkar inte dra hela historien en gång till, jag orkar inte blotta mig igen! Vad tänker andra banken om det att vi sökt hos Nordax? Vi har ju inte ens fått avslag därifrån utan bara inget svar... Hjälp!


Hur har det gått för er? Fick ni hjälp tillslut?
Jag och min man befinner oss i samma situation som det du beskrivit.
Vi har dragit på oss skulder och vill utöka vårat bolån men alla banker säger nej.
Vi har verkligen testat överallt utom Nordax fram till nu. Vi ansökte hos dom i början av juni men det går otroligt segt. Vi har gjort efter alla konstens regler och skickat in önskade papper etc. Haft deras mäklare här och egentligen ser allt bra ut enligt handläggaren vi haft kontakt med då det vi vill belåna täcker väl ihop med deras kalkyl etc.
Men nu har vi vecka in och vecka ut mötts av lite respons till noll respons. Våran handläggare som var svår och nå från början gick på semester och la över ärendet till sin kollega. Som varit ännu svårare och nå.
Min man fick äntligen tag i honom början av denna vecka och han bad om ursäkt och sa att det är stort tryck och de är få i personal men tyckte även han att det såg bra ut och såg inga problem men skulle sammanställa och skicka för slutgiltigt svar.
Han sa t.o.m ni får besked denna vecka. Men nä inte har vi hört något. Min man mejlade och ringde honom denna morgon utan svar.
Vi känner oss utmattade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

skulden

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 Februari 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Hur har det gått för er? Fick ni hjälp tillslut?
Jag och min man befinner oss i samma situation som det du beskrivit.
Vi har dragit på oss skulder och vill utöka vårat bolån men alla banker säger nej.
Vi har verkligen testat överallt utom Nordax fram till nu. Vi ansökte hos dom i början av juni men det går otroligt segt. Vi har gjort efter alla konstens regler och skickat in önskade papper etc. Haft deras mäklare här och egentligen ser allt bra ut enligt handläggaren vi haft kontakt med då det vi vill belåna täcker väl ihop med deras kalkyl etc.
Men nu har vi vecka in och vecka ut mötts av lite respons till noll respons. Våran handläggare som var svår och nå från början gick på semester och la över ärendet till sin kollega. Som varit ännu svårare och nå.
Min man fick äntligen tag i honom början av denna vecka och han bad om ursäkt och sa att det är stort tryck och de är få i personal men tyckte även han att det såg bra ut och såg inga problem men skulle sammanställa och skicka för slutgiltigt svar.
Han sa t.o.m ni får besked denna vecka. Men nä inte har vi hört något. Min man mejlade och ringde honom denna morgon utan svar.
Vi känner oss utmattade.
Hej. Nej vi fick ingen hjälp.
Vi hade exakt samma scenario men istället för semestrar var det sjukskrivningar som gjorde att vi fick byta handläggare flera gånger. Varje gång vi ringde för att få besked sa dom att allt såg bra ut men vi skulle bli uppringda samma dag eller dagen efter för slutgiltigt svar. Till sist surnade jag till och krävde svar, blev då till sist uppringd och personen hävdade att dom slagit in fel driftkostnad på huset vilket gjorde att vi fick avslag... Kändes mest som en dålig ursäkt och i min förtvivlan missade jag att be om mer information.
 
N

Närskavihatur

Gäst
Poäng: 0
Hej. Nej vi fick ingen hjälp.
Vi hade exakt samma scenario men istället för semestrar var det sjukskrivningar som gjorde att vi fick byta handläggare flera gånger. Varje gång vi ringde för att få besked sa dom att allt såg bra ut men vi skulle bli uppringda samma dag eller dagen efter för slutgiltigt svar. Till sist surnade jag till och krävde svar, blev då till sist uppringd och personen hävdade att dom slagit in fel driftkostnad på huset vilket gjorde att vi fick avslag... Kändes mest som en dålig ursäkt och i min förtvivlan missade jag att be om mer information.
F*n vad surt och förstår din förtvivlan. Snacka om att ge någon hopp och konstigt att falla på något sånt. Om de hade gjort klart allt borde de ju ha gått igenom varenda liten grej och känns som du skriver en dålig ursäkt.
Nä vi har ju gått på hoppet hela tiden.
Man vet inte vad man ska tro när man läser folks upplevelser. Just nu tror jag vi är påväg åt samma håll som er med att det i slutändan blir en dålig ursäkt och förtvivlan. Tror det hade varit mer återkoppling och snabbare svar om vi hade varit potentiella kunder. Nu känns det som vi inte prioriteras och det redan körs med dåliga ursäkter.
Får jag fråga om ni löst det på annat sätt?
Så man har en hum om hur man själv ska göra om det blir negativt besked.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag kan tänka mig att dom är lite för få som handlägger detta hos nordax, och de som gör det får ägna stor del av tiden åt samtal från folk som undrar när det kommer beslut.
 
M

MWL

Gäst
Poäng: 0
Vi har blivit beviljade bolån via nordax. Och vi har vunnit budgivningen, skrivit kontrakt och sagt upp vår hyresrätt, vår mäklare och handläggaren på nordax har till och med bokat en tid dagen för överlåtelse då pengarna ska föras över till säljaren. MEN vi har inte skrivit under några låneavtal alls så just nu är vårat sk bolån enbart beviljat muntligt vilket är otroligt jobbigt. Handläggaren på nordax sa för en vecka sen att lånehandlingarna postas via vanliga posten men vi har ännu inte fått något…
Handläggaren är otroligt svår att få tag på också. Orolig är bara förnamnet…
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Det gick bra. Nu är pengarna på kontot. Så skönt. Nu löser det sig för mig ett tag.
 
N

Närskavihatur

Gäst
Poäng: 0
Vi har blivit beviljade bolån via nordax. Och vi har vunnit budgivningen, skrivit kontrakt och sagt upp vår hyresrätt, vår mäklare och handläggaren på nordax har till och med bokat en tid dagen för överlåtelse då pengarna ska föras över till säljaren. MEN vi har inte skrivit under några låneavtal alls så just nu är vårat sk bolån enbart beviljat muntligt vilket är otroligt jobbigt. Handläggaren på nordax sa för en vecka sen att lånehandlingarna postas via vanliga posten men vi har ännu inte fått något…
Handläggaren är otroligt svår att få tag på också. Orolig är bara förnamnet…
Hur länge tog det från att ni sökte till ni fick beviljat?
Nu har det gått snart två veckor sen vi pratade med vår handläggare. Nu är vi inte riktigt där ni är såklart situationsmässigt så förstår verkligen oron.
Hemskt att allt ska ta sån jäkla tid med allt. Oavsett.
 
M

MWL

Gäst
Poäng: 0
Hur länge tog det från att ni sökte till ni fick beviljat?
Nu har det gått snart två veckor sen vi pratade med vår handläggare. Nu är vi inte riktigt där ni är såklart situationsmässigt så förstår verkligen oron.
Hemskt att allt ska ta sån jäkla tid med allt. Oavsett.
Allt som allt ca 4 veckor. Sitter nu i kö igen till nordax för att höra vart lånehandlingarna är och nu verkar det som att vår handläggare är på semester så nu blir det nån ny som vi måste ha kontakt med. Galet att det ska vara såna väntetider och nu under semestertider så har deras bolåneavdelning bara öppet mellan 9-13.
 
N

Närskavihatur

Gäst
Poäng: 0
Allt som allt ca 4 veckor. Sitter nu i kö igen till nordax för att höra vart lånehandlingarna är och nu verkar det som att vår handläggare är på semester så nu blir det nån ny som vi måste ha kontakt med. Galet att det ska vara såna väntetider och nu under semestertider så har deras bolåneavdelning bara öppet mellan 9-13.
Okej vi ansökte i början av juni och ja nu är vi i mitten på juli snart så man börjar bli less och tappa hoppet. Ringde nordax vid 9 när de öppnar och kom fram efter 40 min i kö då har ändå vi ringt x antal gånger sen förra veckan. Och ja det är inte mkt tid de ger en och nå dom.
Så vart mer chockad av att vi äntligen kom fram.
Men möttes av en trött och oengagerad människa på andra sidan.
Hon kunde inte se något mer än att vår handläggare hade tittat på det igår vad det nu betyder och hon skulle be honom kontakta oss.
Sen vet man inte vad man ska tro om vad de säger.
Nu har vi också en ny då våran gick på semester.

Men kan bara tänka mig in i frustrationen när ni är mitt i något så viktigt som ett köp och sjukt beroende av lånet.
Vad känns ännu mer konstigt är att det inte är något som kan ske över nätet med digital signering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp