• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nettofinans = 2 UC

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Ansökte om lån på 15.000 hos Nettofinans 14/6. Fick besked direkt att jag preliminärt uppfyllde deras krav för lån. Väntar och väntar på slutgiltigt besked, men inget kommer. Idag 20/6 fick jag brev från UC med 2 slagningar. 1 från Nettofinans och 1 från Avida. Ringde upp Nettofinans och naturligtvis var det avslag. I vilket fall så resulterade 1 låneansökan hos Nettofinans i 2 UC.
Att jag fick avslag är en sak och det kan jag ta, men att det gjordes 2 UC för samma lån är bara för j**ligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ansökte om lån på 15.000 hos Nettofinans 14/6. Fick besked direkt att jag preliminärt uppfyllde deras krav för lån. Väntar och väntar på slutgiltigt besked, men inget kommer. Idag 20/6 fick jag brev från UC med 2 slagningar. 1 från Nettofinans och 1 från Avida. Ringde upp Nettofinans och naturligtvis var det avslag. I vilket fall så resulterade 1 låneansökan hos Nettofinans i 2 UC.
Att jag fick avslag är en sak och det kan jag ta, men att det gjordes 2 UC för samma lån är bara för j**ligt.


det borde inte göras 2, måste ha blivit något fel i deras system och det är all din rätt att få den borttagen.
 

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
det borde inte göras 2, måste ha blivit något fel i deras system och det är all din rätt att få den borttagen.
Det ser ut som de gjort en mindre automatiskt, för att sedan när de gått igenom min ansökan gjort en större mer omfattande. Killen jag pratade med när jag ringde sa att det var inget som i alla fall han kunde göra något åt.
 

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Efter att mailat och ringt till UC, och fått svar från dem att så här ska det inte gå till så ringde jag upp Nettofinans. De lovade nu att kontakta UC och ta bort den fråga som Nettofinans själva gjort. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar.
 

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Efter att mailat och ringt till UC, och fått svar från dem att så här ska det inte gå till så ringde jag upp Nettofinans. De lovade nu att kontakta UC och ta bort den fråga som Nettofinans själva gjort. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar.
Ringde UC nu på morgonen. Nettofinans har tydligen skött sig, frågan var borttagen från UC's register.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp