• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nekad skuldsanering efter inledande

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Kan finnas mycket information som sökande kanske missar att ange igen i ny ansökan.

Söks det kort tid efter avslag borde det bli ganska lätt att avslå igen, det blir ju vara prövning om vad som hänt sedan förra beslutet..
Konstigt att många blir beviljade efter de skickar ansökan direkt efter avslaget då tycker jag...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Konstigt att många blir beviljade efter de skickar ansökan direkt efter avslaget då tycker jag...
Jag skickade ca 3 mån efter jag fått avslag första gången ! Fick beviljat andra gången och dessutom från samma kontor :)
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag skickade ca 3 mån efter jag fått avslag första gången ! Fick beviljat andra gången och dessutom från samma kontor :)
Då hade det gått 6 månader och du hunnit rätta till det som blev avslag.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Kan finnas mycket information som sökande kanske missar att ange igen i ny ansökan.

Söks det kort tid efter avslag borde det bli ganska lätt att avslå igen, det blir ju vara prövning om vad som hänt sedan förra beslutet..
Ok, och hur länge ligger den kvar? Tänker att om det gått 1-2år borde man ju endast se skuldbörda/inkomst
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ok, och hur länge ligger den kvar? Tänker att om det gått 1-2år borde man ju endast se skuldbörda/inkomst
Osäker hur länge, men att få fram 5-6 år gamla beslut är inga problem. Tror de ursprungliga besluten från när skuldsaneringslagen tillskapades går att få fram om man vill också, tror det är från 1996
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
I beslutet fick står det att det finns skulder som uppstod år 2023 enligt borgenärernas uppgifter. Räknas det från när skulden har gått till inkasso eller från när lånen är tagna?
För jag har inte tagit några lån sedan maj 2022. Ifall det räknas från och med när lånen är tagna så har borgenärerna angivit fel info.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
I beslutet fick står det att det finns skulder som uppstod år 2023 enligt borgenärernas uppgifter. Räknas det från när skulden har gått till inkasso eller från när lånen är tagna?
För jag har inte tagit några lån sedan maj 2022. Ifall det räknas från och med när lånen är tagna så har borgenärerna angivit fel info.

Det ska räknas i från när det togs, inte när det hamnar hos inkasso. På mina skulder hos inkasso syns ursprungsfodrans datum om jag kollar varje ärende. Man kanske skulle spara ner det i fall nån ger fel info...
Vilka är det uppgivit fel info? Kan du motbevisa så skulle jag överklaga med hänvisning till det :)
Lycka till!
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
I beslutet fick står det att det finns skulder som uppstod år 2023 enligt borgenärernas uppgifter. Räknas det från när skulden har gått till inkasso eller från när lånen är tagna?
För jag har inte tagit några lån sedan maj 2022. Ifall det räknas från och med när lånen är tagna så har borgenärerna angivit fel info.
Var detta jag menade att de uppger att lånen uppstod vid det tillfället de går till inkasso vilket borde vara helt fel att räkna så. Skulderna borde rimligtvis uppstå när du får ett lån utbetalt eller nyttjar en befintlig kredit.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Det ska räknas i från när det togs, inte när det hamnar hos inkasso. På mina skulder hos inkasso syns ursprungsfodrans datum om jag kollar varje ärende. Man kanske skulle spara ner det i fall nån ger fel info...
Vilka är det uppgivit fel info? Kan du motbevisa så skulle jag överklaga med hänvisning till det :)
Lycka till!
Okej, då har någon borgenärer skickat fel info. Hur kan jag se det? För det står inte i beslutet något om när borgenärerna har angett skulderna har uppkommit. Finns bara skuldföreteckning där det står hur stor skuld har har hos de.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Okej, då har någon borgenärer skickat fel info. Hur kan jag se det? För det står inte i beslutet något om när borgenärerna har angett skulderna har uppkommit. Finns bara skuldföreteckning där det står hur stor skuld har har hos de.
Jag såg det först när jag överklagade då allt material KFM får in skickades till tingsrätten som i sin tur delgav mig all info
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp