• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

någon som provat abuni.se

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
hur gör abuni identitetskontroll, ringer de upp

Nej, de ringer inte upp.

Hur är det med brev från inkassoföretag. Kan man skicka dessa till dom också? Då finns ju kanske risken att de blir oroade och tro att man kanske missköter deras kredit med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

anjos

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Juli 2012
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hur lång tid tar det innan dom skickar ut papprena, autgiroblanketten och det övriga. Ansökte för över en vecka sedan men har ännu inte fått ett papper därifrån!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Abuni

Mig ringde de upp och frågade om jag vill ha det utskickat annars kan man ju skriva ut autogiroblanketten själv. Denna fanns med i mailet jag fick när jag signade upp för tjänsten.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Inkassofakturor

Jag har sänt in inkasso fakturor och fått dessa betald använt krediten inga som helst problem.
Abuni frågar inte efter vad det är för fakturor utan de fixar de fakturor jag sänder in.
Ber jag att få en gammal faktura som egentligen hade förfallodatum för flera månader sedan, men jag betalar den nu. Så är det inget de brys sig om.
De betalar mina fakturo, använder jag krediten, så dras det ju sen ca en månad senare från mitt egna konto, så att jag betalar tillbask använd kredit, men sen får man ny kredit etc etc . så på det viset rullar det på.
Givetvis är det så att om du nu till exempel har en kredit på 5.000, Betalar dina räkningar för denna kredit, så ska dom ju ha tillbaks sina pengar om en månad ca och då drar dom från ditt konto, men så fort dom har gjort det så har du kredit igen att betala räkningar med, ja det är så det rullar på.
Men som sagt att sända in inkasso fakturor och betala dem via Abuni, med beviljad kredit är inga som helst problem
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fakturor

Hej

Det går bra att betala vilka fakturor som helst. De brys sig inte om en inkassofaktura.
Om har fått beviljad kredit och sänder in fakturan från inkasso så betalas den med din kredit om du väljder detta.
Du har alltid möjlighet att välja mellan att betala från eget konto eller använda din kredit.
Men som sagt de bryr sig inte om det är inkasso fakturor du vill betala.
Jag har själv sänt in sådana dit och det är inga som helst problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp