• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

någon som provat abuni.se

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Abuni är bra!

Har nån gammal anmärkning och fick kredit godkännd. Ingen hög inkomst i fjol men jobb idag. Abuni har funkat klockrent för mig och jag har lånat två gånger. Betalade en räkning och när jag betalat den betalade jag direkt en ny så jag ligger på samma belopp igen. Asskönt!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Abuni...

Måste man ändra på räkningarna så att de skickas till Abuni eller kan man scanna in fakturor till dem istället? Kan man avsluta sitt abonnemang... eller vad man nu ska kalla det.. hos dem när man vill?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Man kan få kreditutrymme på 5000 kr som du kan utnyttja att betala räkningar. Sedan drar de nästa månad via autogiro den summa. När det är återbetalt har du de 5000 kr igen. 98 kr kostar den tjänsten i månaden

Om jag reggar mig, blir godkänd och har en räkning här som jag skulle vilja betala. HUR skickar jag den till dem så att de i sin tur kan betala den för utrymmet jag har på min kredit? Och hur lång tid tar det till räkningen blir betald från det att jag skickar iväg den?
 

Olof 80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
1
Poäng
22
Om jag reggar mig, blir godkänd och har en räkning här som jag skulle vilja betala. HUR skickar jag den till dem så att de i sin tur kan betala den för utrymmet jag har på min kredit? Och hur lång tid tar det till räkningen blir betald från det att jag skickar iväg den?

Du mailar den till [email protected]
De reggar den dagen efter och då dyker den upp på din inloggning.
Sen bestämmer du om du vill att den betalas med kredit eller med ditt vanliga bankkonto.
Du väljer även själv vilket datum den skall betalas.
Dock tidigast dagen efter.
 

Olof 80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
1
Poäng
22
Måste man ändra på räkningarna så att de skickas till Abuni eller kan man scanna in fakturor till dem istället? Kan man avsluta sitt abonnemang... eller vad man nu ska kalla det.. hos dem när man vill?

Läs mitt tidigare svar.
Du måste ha konto hos dem och att dina fakturor skickas till dem.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Behöver inte ändra adress

Det går att maila eller skickaed post själv vilka fakturor man vill till abuni, man måste inte ändra adress på dem. Man kan också skriva dit sitt kundnummer och fota med mobilen, osv.
 

Olof 80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
1
Poäng
22
Stämmer! Dock så görs kreditupplysning om man inte är kund hos Abuni ochvhar betalt fakturor med deras tjänst.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Svårt att få kredit hos Abuni?

Är det svårt att få den där krediten på 5000:- hos Abuni?
Om man har aktuella betalningsförelägganden.... blir det avslag då?
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Abuni

De är bra men betalnings föreläggande är inga betalnings anmärkningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp