• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Moneybuddy vilket inkasso?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Aktörer som agerar utlånare och indrivare samt inte beviljar avbetalningsplaner får det jobbigt att förklara hur de räknat fram räntan i tingsrätten.

Det är därför man hotar om vedergälning. Man vill att du skall bli rädd och betala det du kan. Min erfarenhet är att hoten pågår i veeeeckor innan de väljer att skicka vidare, om de ens gör det dvs.

Man är nog helt enkelt allt för rädd för att hinna gå i konkurs innan du är delgiven(3 veckor), Bestridande lämnas in(1 vecka) Tingsrätten skickar ut kallelse(2 veckor, är det semestertider kan det ta 2 månader).

När tingsrätten ber dig inkomma med motivering till skulden och du väljer att betala så har företaget sannolikt slutat låna ut pengar.

Dessa aktörer skall bort så är det bara! Finns inget värre! Fy fan!
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag håller helt med föregående talare!

OM ngn av er som fått inkasso mailar/ringer och ber om avbetalningsplan alt förlänga lånet så meddela gärna här vilket svar ni har fått!
 

[email protected]

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 Juli 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Håller också med om det. Fick inte heller någon avbetalning. Skitföretag!! Hoppas de får lägga ner sin verksamhet. Varnar alla att inte söka där.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Varför är ni förvånade över att inkasso kom?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag är inte förvånad över att inkassokrav kom för självklart ska lånade pengar återbetalas! Förvånad är jag dock att det varken verkar som om det går att omsätta en månad till alt få betalningsplan. Försöker läsa mig till det på hemsidan också utan att lyckas.
Kan erkänna att jag är slarvig att läsa villkoren.....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Vad tycker ni jag ska göra?
Vad är bästa alternativet?



Hej XX!

Idén med moneybuddy bygger på att medlemmarna betalar i tid.
Annars påverkas våra andra medlemmar negativt.

Det vi kan erbjuda dig är en förlängning av lånet, mot en avgift, som läggs ovanpå inkassokravet.
Avgiften är 701kr.

Totalt att återbetala 2013 03 30 blir 5 810 + 701 = 6 511kr

Detta kan endast göras en gång, och lånet måste därefter återbetalas till fullo. Om betalning uteblir skickas ärendet vidare till Kronofogden.
Vilket betyder ytterligare kostnader för dig.

Misskötsel med återbetalningen kan även påverka dina framtida möjligheter att låna hos oss.

Bekräfta gärna.

Med vänlig hälsning
MoneyBuddy.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp