• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Moneybuddy igång igen!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Min betalning skulle ha varit dem tillhanda ursprungligen 26/3 (nu betalade ju jag in förlängningsavgiften...) påminnelsen kom 30/3 men I den star det att den går till inkasso om den inte blir betald (deras eget om jag förstått rätt). Och de måste väl ändå skicka till inkasso först? Tycker jag last på forumet tidigare att folk fått från deras inkasso. Eller har jag fel?

Men du kanske menar att inkassot skulle ha varit betalt 30/3?

Det finns inget som tvingar dem att gå via inkasso, dock gör ju de flesta det för att de tjänar 180:- på dig till.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Det finns inget som tvingar dem att gå via inkasso, dock gör ju de flesta det för att de tjänar 180:- på dig till.


Men mitt lån skulle varit betalat 25e mars borde inte delgivning inkommit ifrån KFM då?
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Terry jag är i samma sits som du mitt lån skulle också varit betalt den 30 mars. Har inte fått från KFM ännu heller.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men mitt lån skulle varit betalat 25e mars borde inte delgivning inkommit ifrån KFM då?

Det kan man ju tycka. Däremot tror jag vissa bolag har insett att det är smart att vänta med detta. Du betalar ju en skyhög årsränta - ju längre det dröjer för dem att skicka ärendet vidare desto högre blir deras intäkt (om man tänker sig att de flesta betalar när KFM hör av sig).

Säg att årsräntan är 200% på 5 lax blir det fina pengar, i runda slängar 10 papp om de väntar ett år på att kräva pengarna....
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
I smslånens begynnelse hade jag ett lån hos mobillån och när jag betalade 3-4 månader efter förfallodatumet hade jag ännu inte fått något från KFM, bara en massa brev om att det snart skulle gå vidare.
 
Senast ändrad:

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Men hörni, har alla bara fått påminnelse eller har någon fått inkasso? I påminnelsen står klart och tydligt att det ska gå till inkasso om man inte betalar.
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Inte för män kan vara säker på att det ändå funkar så men jag vill gärna veta hur det varit för er andra
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Fick från deras inkasso på min mail
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Tusen tack för svaret!!! De känns väldigt opålitliga så det var bra att få besked om att de följer de normala stegen! Tack igen!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vill du tala om vad de skrev? Hur lång tid har du på dig att betala eller hotar de med KFM?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp