• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Någon måste ju slutbetalt detta lån på något sätt tänker jag? Om inte annat är det ju mycket illa eftersom att man annars verkar vara låst hos dom timma det att avbetalningsplanen löpt ut. Som det ser ut nu så presenterar dom ju en faktura åt gången bara. Ändå skriver dom på deras hemsida att man kan slutbetala.
Hyckleri till den mildaste grad.
Måste ju anmälas till Finansinspektionen, helt sjukt om det inte redan gjorts om så är fallet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Joshjo

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
13 Maj 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Någon som vet vilket inkassoblag dessa använder sig utav?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Fick ett sms ifrån Monefit om uppsägning av lån och att skulden går vidare till kronofogden när uppsägningen träder i kraft. Någon som vet om Monefit först skickar till inkasso och till vilket inkassobolag isf?
 

Joshjo

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
13 Maj 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Fick ett sms ifrån Monefit om uppsägning av lån och att skulden går vidare till kronofogden när uppsägningen träder i kraft. Någon som vet om Monefit först skickar till inkasso och till vilket inkassobolag isf?
Fick samma mail idag. Dom är omöjliga att få tag på.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Fick samma mail idag. Dom är omöjliga att få tag på.
Jag också och det står att jag måste betala hela summan för att det inte ska bli uppsagt.
Vanligtvis hos andra lånbolag brukar det vara de månader man ligger efter med. Sen försöker jag också logga in på deras hemsida men det går inte.
 

Joshjo

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
13 Maj 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Jag också och det står att jag måste betala hela summan för att det inte ska bli uppsagt.
Vanligtvis hos andra lånbolag brukar det vara de månader man ligger efter med. Sen försöker jag också logga in på deras hemsida men det går inte.
Blir så stressad, jag har mailat dom nu. Får se om svar kommer.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Jag också och det står att jag måste betala hela summan för att det inte ska bli uppsagt.
Vanligtvis hos andra lånbolag brukar det vara de månader man ligger efter med. Sen försöker jag också logga in på deras hemsida men det går inte.
För egen del handlar det "bara" om en skuld på ca 5000 kr men mailet ifrån Monefit är ju rubbat och helt obegripligt. De skriver att uppsägning träder i kraft om 28 dagar och att de DÅ kommer kräva omedelbar inbetalning av lån. Samtidigt uppmanas man nu att betala in lånet i sin helhet. Vidare så skriver de att om man betalar in hela lånesumman nu så kommer uppsägningen annulleras och betalningsplanen fortsätta enligt plan. TROTS att man alltså betalat in hela lånet. :D
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja, inom 28 dagar. Har jsg ej betalat skickar dom till kfm.
Jag tror inte de kan skicka till kfm direkt, de skräms bara. Sen att man ska betala hela summan fattar jag inte, vanligtvis så betalar man fakturor man ligger efter med. Nu lyckades jag logga in på deras hemsida och där kan jag se mina 2 förfallna fakturor plus den som ska betalas imorron. Jag kommer inte kunna betala hela summan utan kommer betala det jag ligger efter med den 27/9 när jag får lön så får vi se vad sim händer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp