• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Missat skuld i ansökan?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Man tar inte in personliga brev i e-ansökan eftersom man inte behöver ha det i handläggningen. Det tar en väldig massa extra tid för hanteringen av ärendet.

Det brukar dyka upp något inlägg om någon som lagt ner kopiösa mängder tid på ett helt enormt långt brev och att det var helt avgörande.

Minns inte vem det är som brukar ta upp det.
Oavsett är det onödigt och tar bara en väldig massa tid och skapar i praktiken längre kö bland alla skuldsaneringsansökningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fri2024

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
18 Juni 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Man tar inte in personliga brev i e-ansökan eftersom man inte behöver ha det i handläggningen. Det tar en väldig massa extra tid för hanteringen av ärendet.

Det brukar dyka upp något inlägg om någon som lagt ner kopiösa mängder tid på ett helt enormt långt brev och att det var helt avgörande.

Minns inte vem det är som brukar ta upp det.
Oavsett är det onödigt och tar bara en väldig massa tid och skapar i praktiken längre kö bland alla skuldsaneringsansökningar.
Jag tror jag tar till mig det här och skippar personligt brev, det är otroligt svårt att få till ett lagom långt brev som sammanfattar min ekonomiska historik. Och min spontana känsla var redan innan att eftersom det inte fanns med som val så kanske det inte är nåt som de vill ha.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Jag tror jag tar till mig det här och skippar personligt brev, det är otroligt svårt att få till ett lagom långt brev som sammanfattar min ekonomiska historik. Och min spontana känsla var redan innan att eftersom det inte fanns med som val så kanske det inte är nåt som de vill ha.
Tror jag skrev 4 meningar under en av punkterna i min ansökan. Vid samtalet inför inledande ställde dem alla frågor de ville ha svar på, vad jag gjort för att förbättra samt lite annat smått. Det mesta av informationen upptäckte jag till samtalet att de hade tagit reda på (en del jag inte skrev med men hon var väldigt upplyst i min ekonomi redan när hon ringde). Bättre låta dem fråga vad dem vill veta och vara ärlig då istället för att ordbajsa ihop nåt = )
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp