• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Hej igen,

Nu på morgonen gick jag från 4 FF till 3 FF och därmed från 1.2% till 0.9%.
2 av de resterande 3 FF försvinner under september så då får vi se vad slutresultatet blir. Känns otroligt skönt att vara på ”Mycket Bra” igen efter att ha varit lite snett ute det senaste året. I keep you posted.
Bra jobbat!

Min rekommendation om du tänkt ta större samlingslån eller liknande är att faktist vänta om du kan till 0 UC FF istället för 1 FF.

Inte för att du inte blir beviljad, Utan för att du kommer mest troligt ha lånet i många år och om det bara är några månader skillnad mellan 1 och 0 FF så är det värt det att vänta för att komma ner i betyg och därmed komma ner i ränta så mycket som möjligt.

Då kanske även direkt lån via facket eller storbank med rak amortering istället för via lendo med annuitetslån. Du kommer ha förutsättningarna för det och bli beviljad med 0 UC FF om du har 0.9% nu med 3 FF
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Bra jobbat!

Min rekommendation om du tänkt ta större samlingslån eller liknande är att faktist vänta om du kan till 0 UC FF istället för 1 FF.

Inte för att du inte blir beviljad, Utan för att du kommer mest troligt ha lånet i många år och om det bara är några månader skillnad mellan 1 och 0 FF så är det värt det att vänta för att komma ner i betyg och därmed komm ränta så mycket som möjligt.

Då kanske även direkt lån via facket eller storbank med rak amortering istället för via lendo med annuitetslån. Du kommer ha förutsättningarna för det och bli beviljad med 0 UC FF om du har 0.9% nu med 3 FF

Tack för tips!
Kommer nog inte ta nått mer lån på ett bra tag så jag väntar nog ut den sista förfrågan också som du säger. Den kommer i januari.
Uppskattar inputen!
 

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Hej igen,

Nu på morgonen gick jag från 4 FF till 3 FF och därmed från 1.2% till 0.9%.
2 av de resterande 3 FF försvinner under september så då får vi se vad slutresultatet blir. Känns otroligt skönt att vara på ”Mycket Bra” igen efter att ha varit lite snett ute det senaste året. I keep you posted.
Från 3 FF till 2 FF idag. Gick från 0.9% till 0.7%. Stadigt neråt iaf.
 

Perrrr

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Någon som upptäckt något konstigt med minuc idag?

Mitt Uc åkte upp från typ 1.5 till 8,3 (igår) efter att jag tagit 1 mindre lån + 5-6 olika ansökningar som inkluderade förfrågningar för ett par månader sen.
Idag när jag loggar in på Minuc + Kreddy är mitt betyg 2.0, detta utan att det skett någon förändring förutom att ytterligare ett dygn har passerat!
Kan detta verkligen stämma?

Edit. Uc-score gick från 520 till 594
 

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Från 3 FF till 2 FF idag. Gick från 0.9% till 0.7%. Stadigt neråt iaf.

Utan att nån förändring skett gällande förfrågningar eller dylikt så gick mitt betyg ned från 0.7 till 0.6 klockan 08 idag.

Det kommer inte gynna min OCD när det kommer till att logga in på UC i tid och otid.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
139
Poäng
327
Påverkas UC när man får betalningsföreläggande hos kronofogden? Jag betalde in skulden och DNB som är bank drog tillbaka ärendet så ingen bet.anmärkning skedde. Men såg att mitt kreditbetyg gick upp till skyhöga 30 från redan dåliga 12 utan att någon ny kreditupplysning är tagen.
 

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Hur stor roll spelar en ff från ett hyresbolag in när det gäller UC? Var slarvig och kollade inte att min anmälan inte hade gått ut, sökte en lägenhet och de tog en UC på mig nu. Har annars bara 2 ff som försvinner nu i september.. känns väldigt surt nu.
Det syns som en ff på UC, men i kopian av dem har de bara begärt ut anmärkningar osv.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Hur stor roll spelar en ff från ett hyresbolag in när det gäller UC? Var slarvig och kollade inte att min anmälan inte hade gått ut, sökte en lägenhet och de tog en UC på mig nu. Har annars bara 2 ff som försvinner nu i september.. känns väldigt surt nu.
Det syns som en ff på UC, men i kopian av dem har de bara begärt ut anmärkningar osv.
Skulle säga 0 jobbar på ett privat fastighetsbolag men kan ju vara olika, vi kollar efter skuldsaldo eller bet.anm
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Påverkas UC när man får betalningsföreläggande hos kronofogden? Jag betalde in skulden och DNB som är bank drog tillbaka ärendet så ingen bet.anmärkning skedde. Men såg att mitt kreditbetyg gick upp till skyhöga 30 från redan dåliga 12 utan att någon ny kreditupplysning är tagen.
Nej ett bf syns inte hos uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp