• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

joelberra

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Juli 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Gick från 500.000 kr inkomst till 650.000 kr.
Ökade från 1,7% betyg till 1,8%.

Dock gick jag från 100.000 kr underskott till 160.000 kr underskott.

Kommer ändå testa samlingslån idag eller under helgen.
Hur är din belåningsgrad och hur många FF har du?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Aa eller hur.. jag trodde det skulle hända något men hände inte något… men men det kan vara olika anledningar. Min belåning var då ca 717k och med inkomst på 480k trodde då betyget skulle förändras men den gjorde det efter flera månader dock.
Fick du ändå ett samlingslån? Nyfiken lite, då vi har lite lika förutsättningar. Har dock lägre belåning, lite pytte mer årsinkomst men fortfarande överbelånad. Tappat totalt hoppat men kanske kan prova 1-2 månader.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Fick du ändå ett samlingslån? Nyfiken lite, då vi har lite lika förutsättningar. Har dock lägre belåning, lite pytte mer årsinkomst men fortfarande överbelånad. Tappat totalt hoppat men kanske kan prova 1-2 månader.
Jag fick ett samlingslån via Collector bank på 450 000 kr. Men behövde visa lönespec vilket jag kunde påvisa att jag hade 40.000 kr i lön innan skatt då.
 

Enfundering

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 April 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Loggade in på bisnode ”D&B” det står inkomst av tjänst ”per månad” där står det 0kr, tidigare år är den ifylld, fastställd förvärvsinkomst där står årsinkomsten, är det något fel när den visar 0k per månad eller är det bara någon ”bugg”?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Ökade inkomsten med 45% och betyget sjönk 0,4% till 12,4. WTF
Kan t o m vara så att betyget sjunker när man får ökad inkomst, man hamnar i en annan grupp, där man jämförs med människor med liknande inkomster, men som kanske har bättre förutsättningar. Så har det varit för mig, tjänade förr över 1 Mkr/år, men hade inga tillgångar, bara skulder = urkasst betyg trots inkomsten.
 

Juan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Aa eller hur.. jag trodde det skulle hända något men hände inte något… men men det kan vara olika anledningar. Min belåning var då ca 717k och med inkomst på 480k trodde då betyget skulle förändras men den gjorde det efter flera månader dock.
Min lån är 159tkr men har du anmärkning för jag har det och den går ut nu i juni
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp