• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Nån som kan svara på varför betyget går upp istället för ner när man blir av med krediter frå uc samt skulderna MINSKAR?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Nån som kan svara på varför betyget går upp istället för ner när man blir av med krediter frå uc samt skulderna MINSKAR?!
För att vissa krediter anses som bra och ha. De syns som en buffert. Därför ska man betala av krediterna men inte avsluta dom.
 

Jossis

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
5 Juni 2021
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
68
Poäng
187
Nån som kan svara på varför betyget går upp istället för ner när man blir av med krediter frå uc samt skulderna MINSKAR?!
Undrar detsamma!!! Min betyg stack iväg från 27,3-52% efter att mina tre brixo lån försvann från UC…. Visserligen nordea kredit kort som var övertrasserat med 200kr också men ändå. Fan!! Hade en förhoppning att betyget skulle gå ner när brixo försvann.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Undrar detsamma!!! Min betyg stack iväg från 27,3-52% efter att mina tre brixo lån försvann från UC…. Visserligen nordea kredit kort som var övertrasserat med 200kr också men ändå. Fan!! Hade en förhoppning att betyget skulle gå ner när brixo försvann.
Övertrasserat kreditkort ger stor försämring av betyget.
 
D

Danske Bank-kund

Gäst
Poäng: 0
Hamnade i ofas med mina transaktioner på lönekontot vid månadskiftet, och hade minussaldo på -897 kr i 1-2 dygn. Reglerade det och så var saken ur världen. Trodde jag.

Döm om min förvåning när denna post dök upp på min UC vid uppdateringen idag:

Danske Bank A/S
Kreditlimit: 897 kr
Utnyttjad kredit: 897 kr
Skapad: 29 sep. 2020 (det datum jag blev kund och öppnade lönekonto hos dem)
Uppdaterad: 31 maj 2021

Är det någon som varit med om något liknande? Får banken göra så? Lönekontot har ett bankkort kopplat till sig och ingen kredit. Har inte hittat något om detta i villkoren heller. Mitt betyg steg från 1,17 till 1,56.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag har aldrig varit med om det med Nordea eller SEB.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
mitt betyg gick från 1,7% till 0,48% (tack Fairlio)
jag skaffade kreditkollen, inatt försvinner mina 3 sista ff och då blir det äntligen dags att försöka få bort min alldeles för höga ränta på ett av mina blanco (samt att jag ska söka höjd kredit hos Avanza)
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Nu när en kredit blev betald och avslutad gick jag äntligen från 3.33% ner till 0.81%!!
Trodde dom uppdaterade den 15e och inte idag? Hoppas dom inte ändrar det tills imorgon :)

har kvar blanco på 53k och avbetalning på 150k samt 5st FF :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hamnade i ofas med mina transaktioner på lönekontot vid månadskiftet, och hade minussaldo på -897 kr i 1-2 dygn. Reglerade det och så var saken ur världen. Trodde jag.

Döm om min förvåning när denna post dök upp på min UC vid uppdateringen idag:

Danske Bank A/S
Kreditlimit: 897 kr
Utnyttjad kredit: 897 kr
Skapad: 29 sep. 2020 (det datum jag blev kund och öppnade lönekonto hos dem)
Uppdaterad: 31 maj 2021

Är det någon som varit med om något liknande? Får banken göra så? Lönekontot har ett bankkort kopplat till sig och ingen kredit. Har inte hittat något om detta i villkoren heller. Mitt betyg steg från 1,17 till 1,56.

Det var generöst att dom ändå angav att du hade en kreditlimit
 
D

Danske Bank-kund

Gäst
Poäng: 0
Det var generöst att dom ändå angav att du hade en kreditlimit
Mhm.
Ser att jag missade att skriva att den är listad som ett Blancolån. Och att antalet lån/kreditgivare ökade från 4 till 5, trots att jag har bolånet hos DnB. Tröttsamt. Har kämpat och trixat i ett halvår med att få ner betyget, planerar att söka samlingslån i början av juli då 2 FF försvinner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp