• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Osäker om jag fått bättre betyg. Tror jag har haft 0.16, numera 0.15.. inte gjort något alls för att förtjäna det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

slugger

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Fick slutskattebesked igår , någon som vet när de nya uppgifterna kommer synas på uc ??
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag hade för två veckor sedan 0,2 med 2ff, sökte så ett bolån på 700k och blev nekad (wtf?)
mitt betyg med 3 ff blev då 0,3
Nu två veckor senare sökte jag hos en annan bank och blev beviljad 850k (hade fått 1 mille om jag gått in på ett kontor så att dom hade hjälpt till att lösa blanco med bolånepengarna, nu får jag lösa själv och höja upp i efterhand om jag vill)

i alla fall så har jag nu 0,4 i betyg med 4ff varav 2ff från senaste 2 veckorna och 2 gamla förfrågningar
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
jag hade för två veckor sedan 0,2 med 2ff, sökte så ett bolån på 700k och blev nekad (wtf?)
mitt betyg med 3 ff blev då 0,3
Nu två veckor senare sökte jag hos en annan bank och blev beviljad 850k (hade fått 1 mille om jag gått in på ett kontor så att dom hade hjälpt till att lösa blanco med bolånepengarna, nu får jag lösa själv och höja upp i efterhand om jag vill)

i alla fall så har jag nu 0,4 i betyg med 4ff varav 2ff från senaste 2 veckorna och 2 gamla förfrågningar
Hur mycket har du i blanco?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
jag hade för två veckor sedan 0,2 med 2ff, sökte så ett bolån på 700k och blev nekad (wtf?)
mitt betyg med 3 ff blev då 0,3
Nu två veckor senare sökte jag hos en annan bank och blev beviljad 850k (hade fått 1 mille om jag gått in på ett kontor så att dom hade hjälpt till att lösa blanco med bolånepengarna, nu får jag lösa själv och höja upp i efterhand om jag vill)

i alla fall så har jag nu 0,4 i betyg med 4ff varav 2ff från senaste 2 veckorna och 2 gamla förfrågningar
Vilken bank nekade dig med 0.2 uc??
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vilken bank nekade dig med 0.2 uc??
Avanza/Stabelo dom räknar väldigt höga levnadskostnader (orealistiskt höga) man fick inte någon möjlighet att ange boendekostnaden heller så det räknades på mer än det dubbla där också.
helt sjukt att bli nekad på så små belopp med bra lön. ingen hänsyn verkar heller tas med hur ekonomin är i övrigt, jag och frugan har investeringar på över 1,6 miljoner, att då höra att vi saknar 6000 i kalkylen på ett ynkligt 700k bolån är bara löjligt
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Iom att jag är ny på det här att hålla koll på min uc, när uppdateras den, är det vid månadsskifte eller specifikt datum?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Avanza/Stabelo dom räknar väldigt höga levnadskostnader (orealistiskt höga) man fick inte någon möjlighet att ange boendekostnaden heller så det räknades på mer än det dubbla där också.
helt sjukt att bli nekad på så små belopp med bra lön. ingen hänsyn verkar heller tas med hur ekonomin är i övrigt, jag och frugan har investeringar på över 1,6 miljoner, att då höra att vi saknar 6000 i kalkylen på ett ynkligt 700k bolån är bara löjligt

Låter som dom siktar på att helt slippa kreditförluster
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp