• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

D

Detlev

Gäst
Poäng: 0
Några inlägg bak i tråden svarar Korpen att UC-score inte är något förfrågarna kan ta del av utan det verkar vara för egen del enbart (änsålänge iaf)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Står så här angående mina lån.
Lån1
Kreditlimit: 990 650 kr
Utnyttjad kredit: 990 650 kr
Lån 2
Kreditlimit: 495 050 kr
Utnyttjad kredit: 495 050 kr
Lån 3
Kreditlimit: 589 500 kr
Utnyttjad kredit: 589 500 kr

Har 3 st lån för bostaden på grund av olika räntor och bindningstider.
Kreditlimiten på lånen har ju varit högre på alla 3 lån. Lån 1 har varit på lite mer en 1 miljon från början. Bör inte ursprungliga beloppet stå i kreditlimiten hela tiden även fast man amorterar av det? Lånen är tagna förra hösten.

jag har lika högt totalt beviljat som totalt utnyttjat fast lånen varit större än vad dom är idag.

Jag har inga blanco eller kreditkort
Vilket underskott av kapital har du på UC/skattebesked?
 

Jon

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Augusti 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vilket underskott av kapital har du på UC/skattebesked?

15 400 kr är mitt underskott.
Hur kommer det sig att jag har ett underskott? Kan det bero på att jag sålde en lägenhet förra året? Eller kan det bero på andra faktorer?
 
T

Tips

Gäst
Poäng: 0
15 400 kr är mitt underskott.
Hur kommer det sig att jag har ett underskott? Kan det bero på att jag sålde en lägenhet förra året? Eller kan det bero på andra faktorer?
Förstår inte riktigt vad du menar. Hade du sålt en lägenhet med förlust så får du ett underskott eller tvärtom ett överskott om du sålt dyrare. Men ditt underskott är väl pågrund av den räntan du betalat varje månad på ditt bolån.
 

Jon

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Augusti 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Har redan betalat in restskatten och skatteverket har fört tillbaka de pengarna som låg på skattekontot utöver.
Lägenheten gick jag plus på. Så i så fall är det nog på grund av räntan på bolån som du nämner
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Jag har ett kreditkort som alltid är nollat vid månadsskiftena. Kreditgränsen är 50 000. Får jag bättre uc-betyg om jag frivilligt sänker kreditgränsen till t.ex. 40 000?
Min årsinkomst är 250 000.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag har ett kreditkort som alltid är nollat vid månadsskiftena. Kreditgränsen är 50 000. Får jag bättre uc-betyg om jag frivilligt sänker kreditgränsen till t.ex. 40 000?
Min årsinkomst är 250 000.
nej det tror jag inte, jag hade 5 olika krediter på totalt 230.000 (4 kreditkort och en kontokredit) och hade 0,1 i betyg, hade dessutom korten nyttjade med 30-60k när jag hade det betyget
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Jag har ett kreditkort som alltid är nollat vid månadsskiftena. Kreditgränsen är 50 000. Får jag bättre uc-betyg om jag frivilligt sänker kreditgränsen till t.ex. 40 000?
Min årsinkomst är 250 000.

Nja, beror lite på hur din övriga situation ser ut. Men har du bara en kredit som inte är utnyttjad så är det bra.
Sen kanske dina lånebelopps möjligheter hade ökat om krediten var 10k istället för 50k.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp