• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Jag är besviken... mitt betyg gick från 2,11 till 1,75...

Detta efter att jag betalade bort ett cashbuddy lån på 45000 och amorterade 10000 extra på balanzia lån. Trodde faktiskt att jag skulle hamna under 1% :(

Mina förutsättningar nu:

4 ff (nästa försvinner 4/5, och den nyaste blir 6månader den 30/4)
340000 i blanco fördelat på två lån
Inkomst 635000
Underskott 54000
Inga anmärkningar eller skuldsaldo
 

Jizze

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Mars 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Gick från 7,7 till 4,7 efter inkomstuppdateringen.. Ska bli spännande att se vart man hamnar efter att 4 anmärkningar försvinner på en och samma gång i mitten på juni..
Vad tror ni?
 
B

Bummm

Gäst
Poäng: 0
En fråga - har ~700' i årsinkomst. Har bara ett kreditkort. Detta är inte alls utnyttjat och krediten är på 50'. Är det bättre att ha några tusen utnyttjat upp och ner varje månad för ens betyg än att låta det ligga nollat (nollar det varje månad).
 

TheMotherOfInvention

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Helt sjukt! Gick från 2,5% till 10,1% bara sådär!! Ingenting har förändrats. Min inkomst har inte uppdaterats (kommer nog göras nån gång i sommar). Imorrn försvinner en förfrågan. Får se vad som händer då. Men det är helt bisarrt hur kreditbetyget lever sitt eget liv o bara hoppar runt utan nån som helst anledning... Man blir ju förbannad. Hade tänkt ansöka om ett medlemslån från Unionen till 4,8 % ränta och då vill man ju såklart ha bästa möjliga kreditbetyg för att öka chanserna att få det beviljat...
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Helt sjukt! Gick från 2,5% till 10,1% bara sådär!! Ingenting har förändrats. Min inkomst har inte uppdaterats (kommer nog göras nån gång i sommar). Imorrn försvinner en förfrågan. Får se vad som händer då. Men det är helt bisarrt hur kreditbetyget lever sitt eget liv o bara hoppar runt utan nån som helst anledning... Man blir ju förbannad. Hade tänkt ansöka om ett medlemslån från Unionen till 4,8 % ränta och då vill man ju såklart ha bästa möjliga kreditbetyg för att öka chanserna att få det beviljat...
Det är inget föreläggande från KF på väg eller liknande?

Tror att betyget kan sticka iväg då?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Mitt betyg gick från 2,4 till 2,9 när mitt kreditkort gick från 9930/50000 till 10645/50000. Trots att jag sänkt mina blanco samtidigt marginellt med ca 1%. Då förstår ni hur utnyttjat kreditkort påverkar betyget hårt.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp