• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Mitt ökade från 7 till 8,6 när jag avslutade mitt supremecard.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Någon som vet varför jag har 3,6% på "Mitt kreditbetyg" i minUC men 2,34% i Kreditomdöme när jag klickar på Rapporter i Kreditkollen?
Vilket är det som gäller?

Visa bilaga 351 Visa bilaga 352

Buggar ur som satan ibland så om ett par dagar har det säkert blivit stabilt igen.... har haft sådär med fast med mycket större skillnad...

Jag skulle nog säga att det är ”mitt kredit betyg” som du ska gå på.
Men det märker du sen...
 

TheMotherOfInvention

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Buggar ur som satan ibland så om ett par dagar har det säkert blivit stabilt igen.... har haft sådär med fast med mycket större skillnad...

Jag skulle nog säga att det är ”mitt kredit betyg” som du ska gå på.
Men det märker du sen...

Ja! Märkte det! Den visade korrekt 2,3% för en stund sedan på första sidan, och nu tillbaka på 3,6% samma sak gällande krediterna i rapporten, fram och tillbaka, Helt sanslöst när man ändå betalar 49kr i månaden för att kunna följa ens kreditbetyg!!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Mitt betyg är lika lågt som alltid 62,3%, någon förbättring skulle man tycka att det är värt att ha blivit av med skulder på 972 tkr hos KFM (betalades i november) och att antalet anmärkningar har gått från 26 till 19 under samma tid. Nu spelar det som sagt var ingen roll för min del, ska inte låna något mer någonsin, utan det är en betraktelse på hur svårt det är att få bättre betyg när man väl suttit i skiten en gång. Betyget sjönk temporärt ner till 59,8% när en blank förfrågan (den enda) från Sileo försvann, för att sedan stiga när Sileo tog en ny ff.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Det stämmer Lize, så var det med mitt betyg också. 27 anmärkningar eller 5 eller 0 gjorde i princip ingen skillnad. Jag tycker det är helt sinnessjukt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Det stämmer Lize, så var det med mitt betyg också. 27 anmärkningar eller 5 eller 0 gjorde i princip ingen skillnad. Jag tycker det är helt sinnessjukt.
Ja sjukt är det att en blank ff värderas så negativt att det inte uppväger att man löst en skuld hos KFM på 972 tkr, utan att dra på sej nya skulder...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
UC har uppdaterat kreditengagemanget för Februari!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp