• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mary

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vänta till din betalningsanmärkning försvinner och dina förfrågningar blir färre. Det tråkiga, men inte desto mindre sanna svaret. Se till att inte dra på dig fler förfrågningar…
Nej jobbigt att vänta och betala massor extra. Jag skulle kunna spara flera tusen om jag kunde samla allt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Det förstår jag så klart, men vad kan jag göra från nu...

Du får inget lån eftersom du studerar. Då spelar det ingen roll om du har 11 eller 0,11 i UC. Så det första du skall göra om du vill låna pengar är väl att börja jobba igen...
 

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Tjena Gänget, jag har nu dragit på mig 2 upplysningar på Uc senaste månaden. Fyller 21 om 2 månader och ville ta blanco för min första riktigt fina bil på 100k. Hade 2,6% risk och sökte hos Lendo, fick ett erbjudande på 30k på 27% ränta, känns tråkigt förståss men undrar varför jag blivit nekad. Har ni tips? Inga anmärkningar/krediter/skulder. Hade inkomst på 220k/2020.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tjena Gänget, jag har nu dragit på mig 2 upplysningar på Uc senaste månaden. Fyller 21 om 2 månader och ville ta blanco för min första riktigt fina bil på 100k. Hade 2,6% risk och sökte hos Lendo, fick ett erbjudande på 30k på 27% ränta, känns tråkigt förståss men undrar varför jag blivit nekad. Har ni tips? Inga anmärkningar/krediter/skulder. Hade inkomst på 220k/2020.
Här du fått UC-kopian? Vilka har kollat dig på den kopian?
När sökte du?
 

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Är budinlämningen avslutad? hur ska du köpa bilen, privat/handlare?
Ja den är avslutad, ville ta blanco för att kunna köpa både privat och hos bilhandlare. Ska eventuellt vända mig till Nordea som är min bank istället.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Ja den är avslutad, ville ta blanco för att kunna köpa både privat och hos bilhandlare. Ska eventuellt vända mig till Nordea som är min bank istället.

Billån fixar du enklast (och antagligen till bäst ränta) hos bilhandlaren. Det är gjort på några minuter och i princip ingen blir nekad som har till kontantinsatsen. Just kontantinsatsen är egentligen det enda hinder du behöver ta dig över.
 
M

Märkligt med uc score

Gäst
Poäng: 0
AJag ville bara dela med mig av någonting märkligt. Jag hade tidigare inga förfrågningar alls. Men igår sökte jag om en liten kredit, och dem tog en full uc. Efter det att jag fick förfrågan registrerad på min uc så förbättrades mitt score markant. Hur i hela hvete kommer det sig?
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Vad låg du på
AJag ville bara dela med mig av någonting märkligt. Jag hade tidigare inga förfrågningar alls. Men igår sökte jag om en liten kredit, och dem tog en full uc. Efter det att jag fick förfrågan registrerad på min uc så förbättrades mitt score markant. Hur i hela hvete kommer det sig?

Vad låg du på i riskprognos innan respektive efter?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp