• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Är den precis ny så ligger det nog högt ett tag nu men minskar med tiden. Betala ner lån och vänta ut ff så.minskat det med tiden men med missköt kredit så är det minst 2 år innan det börjat bli vettigt säkert
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse
Jag fick 1 st missbrukat bankkonto 2019-12-05, samt 2 missbrukade krediter 2020-03-05 samt 2020-05-06. Betyget hamnade på över 60 % för mig.
Har dock ”låg” inkomst deklarerad från 2019 endast 198.000kr och underskott på 43.400kr. Hade även då runt 16-17 förfrågningar. Har även endast 21.000kr synligt på UC. Så har inte speciellt höga krediter / lån.

Idag ligger betyget på 44.5 %, nere på 14 förfrågningar och inkomsten kommer att ökas från 198.000kr till 398.000kr vid deklaration i april. Underskottet kommer också öka, dock endast till 51.000kr.

Jag upplever att betyget inte förändras jättemycket pga dessa anmärkningar. Har inte märkt nån skillnad på betyget när anmärkningen heller blev 1 år gammal.
Men visst tror jag på att inkomst och förfrågningar kan hjälpa till att förbättra betyget. Men tror faktiskt anmärkningarna behöver försvinna helt innan man kan sikta mot att få ett ”bra” betyg faktiskt.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Uppskattar input på följande situation.

Sitter lite i skiten då jag blev uppsagd på jobbet förra månaden och jag nu får min sista lön den här månaden. Jag har anmält till A-kassa, arbetsförmedling och fan och hans moster från 1:a Mars men det kan ju dröja innan det drar igång. Jag hade ingen stress tidigare då jag redan hade räknat på att få ut skatteåterbäring men min gode chef och revisor har gjort kaos med min deklaration pga permittering så jag måste betala 15K själv nu men istället ska de såklart ändra deklarationen vilket innebär att pengarna/inkomstuppdatering inte lär komma föränn senaste Juni. (Bör hamna på kring 270K inkomst och 35K underskott om jag räknat rätt)

UC 36%
200K synligt varav 70-80K är maxade krediter utspritt på 3 kreditgivare.
183K inkomst, 1.8K underskott.
13ff och nästa försvinner inte föränn i Maj och resterande är Juli-September. Senaste ff är ifrån November.
0 anmärkningar, 0 inkasso, 0 KFM
Total kostnad per månad ligger på 12-13K för allt.

Ser ut som att jag ska kunna dra ner krediterna med 50-70K tillfälligt via en vän men frågan är hur mycket detta kan påverka betyget på en månad? Nästan så jag skulle behöva akut-söka nästa månad även om jag skulle få pissig ränta. Skulle behöva kring 300K totalt men känns omöjligt i dagsläget att få något alls såklart utan faktiskt inkomst men har ju lönespecc från den här månaden...

Lär ut och stress-söka jobb nästa vecka. Har kontakter som vet om situationen som ställer upp på kostnaderna tillfälligt om det krävs men den skammen vill jag slippa så gott jag kan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Mycket i ditt fall. Jag vågar sticka ut hakan och säga 10-15%. Förfrågningarna står för resterande.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Vänta in nya inkomsten+en förfrågan i maj + nolla krediterna och du bör kunna landa ett bättre betyg.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Tack för svar! Ja det känns som att det borde göra mycket då jag personligen tycker mitt poäng är extremt högt trots mina mindre bra förutsättningar, eller vad säger du? Hade som högst 49 i höstas och nu går det ju neråt iallafall men.

Får försöka hålla ut helt enkelt, tror att när inkomsten blir högre än lån kan det säkert förbättra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Maxade krediter kan ha en oerhörd betygpåverkan. Se bara till att nolla dessa.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Om jag har 3 krediter, bör jag nolla dessa eller bör jag också stänga av 1-2 av dom?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Om jag har 3 krediter, bör jag nolla dessa eller bör jag också stänga av 1-2 av dom?
Du kan nolla och avsluta 2st, behåll 1 st med några hundralappar utnyttjad annars kan uc mätaren tro att även den är avslutad och temporärt försämra ditt betyg.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp