• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Min skuldsanering syns inte på minupplysning. Syns den inte heller på en Bisnode- upplysning då??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej, jag lånade 5000kr av flexkonto i februari, för de använder inte UC, men nu ser jag i min UC att den är registrerad som kredit och har försämrat mitt betyg, va fan betyder det då att de skriver vi använder inte UC, är det bara för själva upplysningen, men sen rapporteras skulden till UC ändå, va fan ?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Hej, jag lånade 5000kr av flexkonto i februari, för de använder inte UC, men nu ser jag i min UC att den är registrerad som kredit och har försämrat mitt betyg, va fan betyder det då att de skriver vi använder inte UC, är det bara för själva upplysningen, men sen rapporteras skulden till UC ändå, va fan ?
Ja precis så är det. Vissa bolag gör så.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Kan man anmäla de för falsk marknadsföring ? Eller är detta liksom något man själv borde ha vetat redan ?
Ne de kan du inte. Tror de står finstilt nånstans att dom rapporterar till UC. finns även en hel del trådar här om det.
 

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Jag kommer anmäla de ändå så får vi se vad som händer, för mig är det uppenbarligen vilseledande reklam oavsett vad det står i det finstilta, alla vet ju varför folk letar efter lån utan UC...
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag kommer anmäla de ändå så får vi se vad som händer, för mig är det uppenbarligen vilseledande reklam oavsett vad det står i det finstilta, alla vet ju varför folk letar efter lån utan UC...
gör det, vilseledande helt klart.
jag har läst tidigare på forumet att flera har skrivit att det är självklart att det inte rapporteras till UC om dom inte tar UC vid ansökan
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag kommer anmäla de ändå så får vi se vad som händer, för mig är det uppenbarligen vilseledande reklam oavsett vad det står i det finstilta, alla vet ju varför folk letar efter lån utan UC...
Varför slö deras tid med sånt? Dem har nog bättre anmälningar som kommer in som har någon grund..
Det står på deras villkor att dem kan rappoterar till uc.
Samma villkor som du förmodligen kryssar för och godkänt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp