• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Men alltså, när uppdateras UC med nya inhämtningar från banker osv? Jag har betalat av 300 000 på mina lån, men det har inte uppdaterats än...
De uppdateras 1 gång i månaden. Drygt i mitten på månaden. Så de beror lite på när du betalade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fjanton

Gäst
Poäng: 0
Hallå,

jag är ny här och har ett par frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

jag skulle vilja ta ett blancolån på 150’

taxerar 415’
inga lån eller krediter
Inga ff
En anmärkning som försvinner mitten av april samt ett utmätningsförsök som försvinner februari 2021
Historiskt skuldsaldo 2 av 24, är rent i maj.
Uc 11

vad säger experterna, tror ni det är möjligt för mig med ett lån nu, isåfall vart? eller bör jag avvakta tills april?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag skulle bli mycket förvånad om ditt UC inte blir så bra att du inte skulle få låna 150 000 om du väntar till maj.
Du har bra lön, inga lån eller kredit och rent på ff samt rent på KFM och anmärkningar i maj.

Hur stort underskott har du, eller kommer du deklarera nu? Det påverkar också ditt betyg.

Ditt utmätningsförsök, var det februari 2021 det försvann eller menade du 2022?
Ett utmätningsförsök är också en form av betalningsanmärkning men allvarligare och påverkar betyget mer.
 
F

Fjanton

Gäst
Poäng: 0
Tja brorsan!

har 3 i underskott, vad det nu betyder?
Likvärdig lön senaste deklarationen.

skrev fel, utmätningsförsöket ligger kvar till feb 2022.

att slänga iväg en ff på tex advisa nu är ingen idé?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
3 i underskott är underskott av kapital, t.ex. räntor du betalat. 3000 är ungefär lika med inget.
Men utmätningsförsöket kommer tyvärr begränsa dig och jag tror inte du kommer få nåt erbjudande på 150 000, men kanske kan du bli erbjuden lägre belopp, men till höga räntor.

Dina chanser kommer såklart öka i maj då en anmärkning och historiskt skuldsaldo försvinner, så kan du inte vänta till feb nästa år så försök hålla ut till maj.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Har idag 0,7 i UC betyg men den lär gå upp då jag har ett lån på 140k från marginalen som kommer synas på uc vid uppdateringen denna månad. Hur mkt tror ni att man kan förvänta sig att ens UC betyget kommer öka när lånet syns och kommer betyget att gå upp rejält om jag drar på mig en ny uc förfrågan? Grejen är den att jag har 2 UC ff inom loppet av 2 månader spelar det någon roll för betyget att man har 3 uc ff inom loppet av 2 månader?
Jag vet att det är svårt o säga exakt men tänker att någon kanske varit med om en likande situation eller liknande..
316k inkomst
3 UC ff i dags läget
0.7 betyg
0 i underskott
Lån 140k marginalen
Krediter 25k remember
 
F

Fjanton

Gäst
Poäng: 0
Okej, trodde inte det skulle vara så stor skillnad så länge utmätningsförsöket är kvar, räknar med att ha typ UC 9 i maj, jag kanske tänker tokigt?

Låg på 12,4 här om dagen innan en annan anmärkning försvann
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Okej, trodde inte det skulle vara så stor skillnad så länge utmätningsförsöket är kvar, räknar med att ha typ UC 9 i maj, jag kanske tänker tokigt?

Låg på 12,4 här om dagen innan en annan anmärkning försvann
Vänta till maj. När din anmärkning och historiska skuldsaldo försvinner ditt betyg kommer att förbättras en hel del. Inga lån, låg underskott...Du har en kanon läge och kommer att få många erbjudande oavsett att du har kvar utmätningsförsöket!
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Kommer ha 13ff kvar efter denna månad (medveten om att det fortfarande är högt). Däremot har jag fått erbjudande från en vän att låna privat för att lösa lite av mina synliga krediter för att påskynda förbättringen av mitt UC-betyg som i dagsläget ligger på 38.7%, började på 49% i slutet av 2020 med 23ff.

Synlig inkomsten just nu är på 183K, 1.8K underskott. 200K synligt varav 70-80K är maxade krediter utspritt på 3. Tanken är att isåfall nolla två av dessa och sen avsluta betalkoll och betala av den i "tysthet" så att säga om det fortfarande funkar. Kan man förvänta sig ett stort drop i betyg efter uppdatering isåfall tror ni? Jag behöver samlingslån såfort som möjligt men ska försöka överleva till september/oktober om möjligt då jag endast har 2-3ff kvar, t.o.m med en ränta närmare 20% skulle underlätta sålänge månadskostnaden går ner. Totala skulderna ligger kring 300K.

Efter inkomstuppdateringen bör jag hamna mellan 250-300K inkomst med ett underskott på kring 35K, lite orolig att plötsligt stora underskottet ställer till problem. Dock skulle den här planen isåfall innebära att endast 100-120K är synligt vilket ser bättre ut. Jag bara spekulerar lite.
 
F

Fjanton

Gäst
Poäng: 0
Vänta till maj. När din anmärkning och historiska skuldsaldo försvinner ditt betyg kommer att förbättras en hel del. Inga lån, låg underskott...Du har en kanon läge och kommer att få många erbjudande oavsett att du har kvar utmätningsförsöket!

låter bra det, klart jag avvaktar. Skulle behöva ett kreditkort också för inköp och utlägg i 50-100k klassen. Är det möjligt redan i maj också?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp